Avatar billede DV8 Novice
22. november 2016 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få billeder på hjemmeside op i fuld størrelse

Hej

Jeg har lagt billeder ind på min hjemmeside, og jeg ønsker at disse billeder kan klikkes op i fuld skærm eller i hvert fald forstørres, når man klikker på dem. Sådan som de ligger nu, så bliver billedet selvfølgelig større, når jeg klikker på det, men jeg ønsker at det kommer op i fuld størrelse, så man kan se alle detaljer på billedet.

Hvordan gør jeg dette? Har det blot noget med det program, som jeg arbejder i, at gøre, eller er der nogle måder jeg kan gøre det på?

Mvh. D
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2016 - 11:38 #1
Alt for få oplysninger.

Hvordan har du lagt dem op? Hvad er din webside lavet i og hvordan administrerer du indhold og billeder? Du siger, at billederne naturligvis bliver større, når du klikker på dem - men det er ikke en automatisk og naturlig ting, så hvordan er dette lavet?
- Og hvis det ikke er åbenlyst, ud fra svarende på det forrige, så hvordan ønsker du at det skal fungere? Skal billederne åbne i nyt vindue? Ny fane? Overlay på siden? Resizing in place?
Avatar billede DV8 Novice
22. november 2016 - 11:52 #2
Tak for dit svar.

Jeg er ikke super skarp til det, derfor det er lidt sparsomt med oplysninger :)

Jeg arbejder i styresystemet Masterpiece, og herinde lægger jeg billeder op i eksisterende templates, hvor jeg fx kan vælge billedestørrelse op til "stort". Men det er ikke stort nok.

Jeg ønsker at billederne skal åbne som overlay på siden, så det enten åbner og bliver helt fuldt skærm eller åbner og man så kan zoome endnu mere ind. Det drejer sig om, at jeg skal lægge pistekort ind, som man gerne skal kunne se detaljer på. Jeg ønsker at løsningen bliver ala her: http://www.skisport.dk/pistekort/kvitfjell/

Gav det bedre mening? og tak på forhånd.
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2016 - 12:56 #3
Jeg kender desværre intet til Masterpiece. Jeg havde faktisk aldrig hørt om det før nu, så jeg har desværre svært ved at fortælle dig, hvordan du bruger sådan noget.

Jeg kan sige, at sådan et overlay generelt kaldes en lightbox, efter det første af slagsen, og det præcise library de bruger på skisport.dk, er Colorbox - http://www.jacklmoore.com/colorbox/

Men har du i dit system adgang til at redigere HTML og CSS frit, eller giver det restriktioner? Jeg kender det som sagt slet ikke.
Avatar billede DV8 Novice
22. november 2016 - 13:38 #4
Jeg kan godt redigere en smule HTML, men tror desværre ikke jeg har adgang til det i forhold til lige dette problem. Ud fra det du har linket til, lader det til, at jeg må have fat i Masterpiece og høre om mine muligheder. Men tak for din hjælp :)
Avatar billede Mikael Ekspert
22. november 2016 - 15:20 #5
Jeg kender det godt fra min egen simple hjemmeside.

NU har jeg ikke 1000 billeder der skal i fuld størrelse, men måske kun 10 20 stykker.

De billeder er så også lagt i fuld størrelse "Et andet sted"" på nettet. Fx. på dropbox eller andet sted hvor det er offentligt.

Og så redigerer jeg bare på hjemmesiden således, at man ved et klik på det "lille" billede, ledes via link til det store.. Det fungerer ganske udemærket for mig ;)
Avatar billede DV8 Novice
22. november 2016 - 15:33 #6
Ah det var også en, lidt alternativ men fin, mulighed. Tak :)
Avatar billede Mikael Ekspert
22. november 2016 - 15:40 #7
#6.. Jeg kender ikke din hjemmeside løsning.. Men når jeg "smider" folk videre til det store billede, så kan jeg sætte det forskelligt op.

Jeg opsætter "klikket" så billedet åbner på en ny fane.. Det har jeg valgt, fordi så har man stadig hjemmesiden åben i den oprindelige fane. Og man mister derved ikke "kunden" hvis de bare lukker billedet ned. ;)