Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 17:27 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

remote web access blocked prot 80 and 443

jeg er ved at sette windows 2012 R2 og jeg prøver remote web access når jeg køre denne så skriver den remote web access blocked prot 80 and 443 jeg har 2 router  :) men kan ikke huske lige hvordan jeg gøre  er det en her på dette forom som har en ide til hva jeg kan prøve windows firewall har jeg prøve slå fra og slå men dur ikke :( hvad skal jeg gøre den skriver blocked prot 80 and 443 er det router eller serveren som har  bro for hjælpe her gane video så jeg kan se hv ad med gøre :(
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 19:12 #1
Hvorfor ikke bare fortsætte den tråd, du allerede har startet om emnet:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013924?k=8239434

Men jeg gentager spørgsmål #4 og kommentar #9 fra denne tråd?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 20:38 #2
men den skriver det samme og så røger nette af og på hele tigen  hvor det
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 20:47 #3
men det den skriver remote web access blocked prot 80 and 443 er det på serveren I windows firewall eller i router firewall ? jeg har lavet det får  i 2012 og det er windows server 2012 jeg har nu  og den skriver det samme tår det er en router det er i ?

vis jeg går I anywhere access kan jeg se min d-link router og der er en IP som hedder 192.168.0.2 og min d-link som er sat på serveren har 192.168.100.1 og den ande modem/router har ip 192.168.0.1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 20:49 #4
Hvis din forbindelse ikke engang er stabil når du er direkte forbundet til internet, altså uden router imellem, så er der noget grundlæggende galt med enten din server eller din internetforbindelse!

Start lige med at få tjekket din internetforbindelse som det første.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 20:55 #5
kan det pase at den port 443 og 80 at det er http og https
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 21:09 #7
Rasmus: DU HØRER IKKE EFTER!

Jeg bad dig teste, om din forbindelse er stabil, inden vi begynder at gætte på og rode i alt muligt andet.

HTTP er port 80.
HTTPS er port 443.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 21:17 #8
internetforbindelse håpper af og på min yousee router
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 21:19 #9
og jeg har haft det til at do før

jeg sku inatller 2016 og den dude ikke går jeg installger 2012 på ny og alt er sat op med progammer mm og RDP men malger kun lige den access så er min server som den skal være :)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 21:22 #10
prøvet lige og køre ipconfig

Ethernet adapter Ethernet:

  Connection-specific DNS Suffix  . : webspeed.dk
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::fda4:b656:1daf:33ec%12
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.100.105
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 21:37 #11
Der er noget helt galt her. Dit DNS Suffix burde være dit eget domain - ikke noget, der er tildelt fra ISP eller lignende.

Tjek din DNS, altså om der er de entries, der bør være og om der er fejl i log?
Tjek settings for din netværksforbindelse, at DNS Suffix er sat.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2016 - 21:49 #12
jeg har et domæne som hedder xxxxx.remotewebaccess.com som er lavet hos microsoft loger ind med hotmail
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 21:56 #13
Jo, men når du sætter din server op, så har du vel lavet et domæne med egen DNS?
Du melder vel ikke serveren ind i domænet "xxxxx.remotewebaccess.com"?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2016 - 10:03 #14
jeg har et domæne som hedder xxxxxx.local og det er AD/DS det er remotewebaccess.com er til vpn
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2016 - 10:07 #15
remote web access com er dynamic dns
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. november 2016 - 10:07 #16
DNS Suffix på dit NIC på serveren burde være [xxxxxx.local].
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2016 - 10:11 #17
jeg har et local domæne som hedder xxxxxx.local

og til remote web access har jeg xxxx.remotewebaccess.com

https://robertpearman.files.wordpress.com/2011/07/46_thumb.png?w=592&h=484
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 17:08 #18
jeg fik det til at do i går men har til morgen due det ikke den skriver det sammen som overfor der er ikke noget oppen vpn softwvære
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. november 2016 - 09:43 #19
Jeg tipper stadig på at det kan være enten din internetforbindelse, der kører i hegnet eller DNS-suffix på dit netkort.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2016 - 13:58 #20
det fra  min router som ikke router som fis a har købe en ny med VPN i NETGEAR D1500 så skal lige ga den sta på med serverne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. november 2016 - 14:11 #21
Du snakker totalt sort - jeg fatter intet af hvad du skriver?!?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 13:32 #22
jeg har en NETGEAR R6220 Router men min server skriver det samme på min server har jeg lavet fast IP og i min router har jeg sat Slå fjernadministration til og for en ip https://192.168.0.6:8443

Tillad fjernadministration af:
Kun denne computer:IP som min server men den skriver det sammen skal lige sige at der er vpn i min  router
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 13:45 #23
"Tillad fjernadministration" på en router benyttes som regel til at give adgang til at adaministrere den fra ydersiden fra specifik IP# eller subnet.

At der er VPN i din router har så ikke noget med din server at gøre. Hvis du etablerer VPN-tunnel udefra til din router, vil du på indersiden af routeren fremstå som at du befinder dig på samme net som din server.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 14:11 #24
vis nu jeg laver en local server og så på router laver "VPN"
så kan jeg tilgå alkt fra router server TV NAS MM ?
hvordan laver jeg vpn på den der noget som hedder oppen vpn

jeg har Aktiver VPN-tjeneste på routeren

OpenVPN configuration package download men der er kun XML filer i hvordan laver jeg lige det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 14:38 #25
Hvis du skal have noget af det her til at fungere (og forstå, hvorfor det gør det), tror jeg du som det allerførste skal hitte ud af rækkefølgen, tingene sker i:

Du vil etablere en VPN-forbindelse udefra og ind til dit netværk, hvor du har din server og en række andre ting, du gerne vil kunne tilgå, "som om du var der".
Her er OpenVPN ok, så koncentrer dig om at få det opsat, forstå hvordan det virker og hvorfor det virker.

Når din VPN så fungerer, kigger di videre på de services, du vil kunne tilgå udefra og hvordan. Hvis det f.eks. handler om at administrere din server, skal der ikke gøres yderligere. Hvis du derimod skal have en web-server kørende, skal f.eks. port 80 og 443 forwardes i routeren, eller port 25 hvis du vil køre din egen mailserver.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 14:53 #26
port 80 og 443 forwardes i routeren det har jeg men ved ikke om det er lavet rigtig

Slå UPnP til ja
Aktiv

YES TCP 80 80 192.168.1.7 ip på server
YES TCP  443 443 192.168.1.7  ip på server  jeg ved ikke hvordan man forwardes
min server https://altpic.s3.amazonaws.com/pics/1480859505/AnywhereAccess.png

det var derfor jeg vil prøve i routen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 15:11 #27
Rasmus, jeg er ked af at skulle sige det, men du er ganske enkelt så ustruktureret at jeg ikke kan hjælpe dig videre.
Men alt held med projekterne.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 15:15 #28
jeg har prøvet port 80 og 443 forwardes men kan ikke fine ud af :( det er ikke for at være dum jeg køre nok lit i det og det er server eller routen
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 15:19 #29
når jeg går ind i port / Portudløsning  det hedeer det på min så er der en som hedder
(0) Videresendelse fra port
(o) Portudløsning hvorfor en skal jeg ta er det ikke Videresendelse fra port ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 15:31 #30
Læs nu lige #25 og start med at få OpenVPN til at køre, så du kan lave en VPN ind på dit netværk igennem din router.

Glem alt om "Videresendelse fra port" og "Portudløsnin" lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 15:37 #31
jeg skal oppen vpn softwvære på en https://openvpn.net/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 15:43 #32
Som jeg forstår dit eget indlæg i #24, så siger du at din router tilbyder VPN via OpenVPN.

Selve VPN-klienten, der skal installeres på din PC, henter du på linket i #31.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 15:46 #33
min router har OpenVPN. og har lavet en user der ind og så skal jeg installere VPN på serveren windows server 2012 eller hva ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. december 2016 - 15:59 #34
Nej, du skal installere VPN-klient på den PC, du vil forbinde til dit netværk udefra.

Når du har en VPN-forbindelse til din router, vil det for din server se ud som om du sidder ved siden af den på det samme netværk som den selv.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 16:01 #35
okayy nu er jeg ved :) OpenVPN det er denne her https://openvpn.net/index.php/login.html
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2016 - 10:58 #36
jeg så lige at den nas køre på samme porte så tror det er defor

min nas køre 80 (HTTP) og 443 (HTTPS)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. december 2016 - 12:27 #37
Du kan sagtens have flere enheder på dit netværk, der tilgås på samme port - her benytter du jo netop hostnavnet på enheden.

Hvis du skal have flere enheder på dit netværk med samme portnummer gjort tilgængelige på samme internet-IP#, vil du skulle PAT'e dem, så port 80 f.eks. omsættes til 8080.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2016 - 12:47 #38
men tode det var router som blocked den med ser er serveren kunne det fixks med en ny net drivers (LAN DRIVER )
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 14:03 #39
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 14:04 #40
det er  CBS.LOG file  på serveren men hvor server jeg den fil henne
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2016 - 13:22 #41
lukker