Avatar billede fibs Novice
23. november 2016 - 08:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Password på mappe

Hej Jeg har fundet denne batch fil der kan sætte password på mappe:

cls
@ECHO OFF
title Folder Locker
if EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" goto UNLOCK
if NOT EXIST Locker goto MDLOCKER
:CONFIRM
echo Are you sure u want to Lock the folder(Y/N)
set/p "cho=>"
if %cho%==Y goto LOCK
if %cho%==y goto LOCK
if %cho%==n goto END
if %cho%==N goto END
echo Invalid choice.
goto CONFIRM
:LOCK
ren Locker "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
echo Folder locked
goto End
:UNLOCK
echo Enter password to Unlock folder
set/p "pass=>"
if NOT %pass%==Your-Password-Here goto FAIL
attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}"
ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" Locker
echo Folder Unlocked successfully
goto End
:FAIL
echo Invalid password
goto end
:MDLOCKER
md Locker
echo Locker created successfully
goto End
:End

Denne tekst Your-Password-Here erstattes med ønsket password alt sammen fint nok, men... Taster man *.* for at søge på drevet hvor mappen findes kommer indholdet af søgeresultatet (*.* er ALT) med.

Kan det rettes så indholdet i skjult mappe IKKE vises i en søgning

Fibs
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. november 2016 - 09:44 #1
Du kan prøve at sætte flaget [+S] på mappen (altså markere den som en system-folder). Ellers er der ikke andet at gøre, end installere en applikation, der ka oprette en krypteret container, der netop ikke kan browses eller inventeres "udefra".
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2016 - 12:04 #2
Jeg kan varmt anbefale Vera Crypt. Den laver, som der står i #1, en krypteret container, altså en slags "computer bankbox"  Den kan laves i den størrelse du vil, og hvor du vil, med flere muligheder for kryptering. Og der er flere muligheder.
Man skal bare gøre sig helt klart, at glemmer man koden, får man aldrig sine data ud igen. Der er ikke som med windows koder en fidus til at komme ind af "bagdøren"
Så man skal før installation tænke grundigt over den kode man vil benytte, og efter min erfaring bør man kunne associere sig til den. Så har man altid en chance for at komme i tanke om den. Jeg har selv en kode på 16 tegn, som jeg kan huske.
https://veracrypt.codeplex.com/