Avatar billede Jan43 Praktikant
23. november 2016 - 15:37 Der er 12 kommentarer

Hotspot mellem iPhone (7) og Windows (10)

Hej!

Når jeg vil oprette et hotspot på min mobil, så kan jeg godt finde den på min computer, men den gider ikke oprette forbindelse. Dog kan jeg se, at noget sker, da den blinker blå i toppen af min iPhone.
Nogen der har nogen som helst anelse om hvad dette kan skyldes?
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh. Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2016 - 16:10 #1
når du opretter forbindelse fra pc, angiver du så den rette adgangskode? koden kan ses/rettet på iphone/indstillinger/internetdeling
Avatar billede Jan43 Praktikant
23. november 2016 - 17:23 #2
Ja. Jeg har prøvet flere gange. Har også forsøgt, at ændre koden.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2016 - 18:38 #3
Mit kører fint - er det en gammel pc som kun kan den gamle standard for kryptering - hvis dit netkort i pc kun kan wep, så er det ikke godt nok. Det skal kunne wpa2.
Avatar billede Jan43 Praktikant
23. november 2016 - 18:51 #4
Min pc er 3 år gammel, så tvivler da? Men ved selvfølgelig ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2016 - 19:23 #5
Prøv, med iPhone kørende med delt net, at på pc vælge netværk og så oprette forbindelse manuelt (i kontrolpanelet) ssid er iPhone navn, og så adgangskoden - der kan du også se kryptering, skal være wpa2. Og husk det med små/store bogstaver.
Avatar billede Jan43 Praktikant
05. december 2016 - 10:19 #6
Det virker heller ikke, desværre. Har du andre forslag? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2016 - 10:44 #7
iphone kan over tid 'sande til' - og hvis man lukker og slukker helt for den, og tænder igen, så er den klar igen.
Avatar billede Jan43 Praktikant
05. december 2016 - 10:53 #8
Så det vil sige, at jeg skal genstarte den, eller hvad? :-)
Avatar billede Jan43 Praktikant
05. december 2016 - 11:06 #9
Nu har jeg prøvet, at genstarte min iPhone, men der er ingen forandring.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2016 - 11:22 #10
hotspot ssid jf http://blog.tjitjing.com/index.php/2015/10/windows-cannot-connect-to-iphone-personal-hotspot.html
giv telefonen et navn uden ' - brug kun bogstaver og tal
Avatar billede Bjørn Hansen Praktikant
18. december 2017 - 03:07 #11
Nu Jan ikke gad respondere og bekræfte på sidste løsningsforslag, som rent faktisk med al sandsynlighed var svaret på hans problem, så gør jeg det af hensyn til andre med samme problem!

Jeg kunne heller ikke oprette en hotspot-forbindelse mellem PC og iPhone, og den bare stod og blinkede blåt med en meddelelse i toppen af skærmen. Har så netop forsøgt at ændre navnet i iPhonen, og så virkede det pludselig! Kan regne mig frem til det har været "ø"et i mit navn som gav problemer, da det ikke kunne vises korrekt i listen over navne på tilgængelige trådløse netværk på PC
Avatar billede Steen55 Praktikant
20. januar 2018 - 16:42 #12
Jeg har samme motivation som Bjørn - selvom Jan ikke gider deltage i at modtage hjælp, så havde jeg samme problem, som måske flere har, og fulgte Bjørns råd. I mit tilfælde skyldtes det ikke æ, ø eller å, men en spacer i mit iPhonenavn. Efter at have fjernet spaceren oprettedes forbindelse, med brug af den kode iPhonen er sat til.

I øvrigt underligt: jeg var ikke oprettet på Computerworld, og selvom jeg bekræftede den mail jeg modtog, kunne jeg ikke logge mig ind, kun med min FB-profil. Juks!