Avatar billede Mainbrain Juniormester
24. november 2016 - 13:45 Der er 2 kommentarer

Trække et billede i InDesign CS5.5 (Windows)

Når jeg vil trække et billede i InDesign klæber det automatisk til kanten og rykker selv det sidste hak Dette er ikke særlig praktisk hvis man skal tæt på den markerede kant/linie men ikke helt ind til.
Findes der en tast man kan holde nede imens man trækker billedet, så den ignorerer kanter og markerings linier, altså så man kan trække mere glat/smooth?
Jeg har prøvet med  Ctrl, Alt, Shift + diverse kombinationer af disse, uden held!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. november 2016 - 18:45 #1
Jeg kan heller ikke finde den tastekombination, du efterlyser.
Jeg kan kun få det til at virke i
Rediger / Indstillinger / Hjælpelinjer og montagebord
"Juster efter objektkanter" slås fra.
Det har du sikkert allerede prøvet, og det er jo ikke den midlertidige ophævning, du ønsker.
Avatar billede Mainbrain Juniormester
24. november 2016 - 23:08 #2
Hej Finn
Ja, der har jeg godt nok været inde og der er jo faktisk en løsning der som man kan bruge, når man nu ikke kan finde en taste kombination :(
Det jeg bruger lige nu som nød løsning er at jeg sætter fastgør til zone ned til 1 px, dette gør at man kan gå helt tæt på hjælpe linjen... men det kunne nu være skønt at man havde en tast man kunne holde nede i stedet, så man derefter igen havde klæbe funktionen.
Håber der er andre der har en løsning.
Men takker for forsøg på hjælp!