Avatar billede Seyl717 Praktikant
24. november 2016 - 21:40 Der er 10 kommentarer

Bestilling hos amazon.co.uk - skat og told?

Skal man betale skat eller told hvis man handler hos Amazon.co.uk siden det ikke er i EU længere? Jeg vil gerne købe en PC til 7600 kr
Avatar billede INK Ekspert
24. november 2016 - 22:06 #1
Det er jo stadig EU indtil endelig udmeldelse.
Ved køb af el-grej får du ofte engelske stik.
PC er nok med engelsk tastatur (næppe dansk).
Har du checket den tyske version af Amazon. Her er el-stikkene lig danske, men formentlig stadig tysk tastatur.
Avatar billede INK Ekspert
24. november 2016 - 22:11 #2
Nu tænkte jeg mest på en bærbar. Hvis det er en stationær (måske gamer-model) kan der selvfølgelig tilsluttes dansk el-kabel og tastatur. Windows er nok på engelsk, men det er jo til at leve med. Der  er sikkert også en, der kan hjælpe med at ændre Windows til dansk udgave?
Avatar billede Seyl717 Praktikant
24. november 2016 - 23:16 #3
Ja det er en stationær gamer pc. Så dvs jeg kan også bestille fra andre engelske hjemmesider end Amazon.co.uk uden at skulle betale skat eller told?
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 05:54 #4
Ja, hvis de vil levere til Danmark. Ved al nethandel skal man være ekstra påpasselig. Vælg kun kendte/anerkendte leverandører. Vælg nogle, hvor andre har gode erfaringer. Betal med PayPal eller kreditkort, så du har en vis sikkerhed mod svindel.
Husk at garantispørgsmål er sværere at løse på distancen.
Kvalitet og pris kan være svært at vurdere såfremt det ikke er et standardprodukt.
Jeg har selv med godt resultat handlet hos Amazon.
Avatar billede Seyl717 Praktikant
25. november 2016 - 06:41 #5
Hjemmesiden jeg vil købe PC'en fra hedder scan.co.uk.
Er den sikker synes du? Jeg vil spare omkring 800-900 kr. hvis jeg køber den herfra. Og egentlig tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 07:07 #6
Jeg vil helst ikke anbefale en speciel leverandør, som jeg ikke selv har erfaring med.
Du kan søge på nettet om nogen har erfaring med dette firma. Trustpilot kan være en indikation, men der snydes også med anmeldelser.
Hjemmesiden ser "sund" ud, men det siger jo intet om deres kundeservice og reklamationsservice. Held og lykke med dit køb!
Avatar billede Mikael Ekspert
25. november 2016 - 07:24 #7
Som en "anden" gør opmærksom på, så er en vare sendt fra UK hverken pålagt afgift eller toldgebyr.. (Endnu)

Men vær obs på om varen også sendes fra UK eller andet EU land. Tit er det svært at se. Ofte er det så fx. Kina der reelt er afsenderen.

Et lille tips ;) Bemærk hvem varen sendes med.. Og ofte så kan en lang leveringstid betyde, at varen kommer langvejs fra..

Mht. at Windows evt. er på engelsk, er ret nemt at ændre til dansk. Og gratis via en sprogpakke der efterinstalleres ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
25. november 2016 - 07:45 #8
Bare en kommentar.. Læg mærke til garantien.. Og det ER besværligt hvis "skidtet" går i udu ;)
Avatar billede Seyl717 Praktikant
25. november 2016 - 13:58 #9
Mange tak for hjælpen alle sammen! :)
Avatar billede puren Ekspert
07. december 2016 - 13:41 #10
hvis du er lidt fix på fingerne har byg den selv...

og tog secs fra denne https://www.scan.co.uk/products/scan-gaming-pc-g40i-intel-core-i5-6500-8gb-corsair-ddr4-6gb-evga-gtx-1060-sc-1tb-hdd-win-10 og købte stumperne via webhallen som ikke det billigste sted og så kommer jeg af med ca 6000