Avatar billede samwisegamgee Novice
27. november 2016 - 05:25 Der er 2 kommentarer

Problemer med e-mail kommunikation til ét firma

Jeg har et mindre problem med e-mail kommunikation med ét enkelt firma.

Hvis jeg sender en e-mail fra en Microsoft-mail (@outlook.dk), så får jeg en "Kan ikke leveres"-besked.
Denne e-mail er flittigt brugt til kommunikation med andre firmaer og privatpersoner uden problemer.

Hvis jeg sender en e-mail til det firma fra en e-mail konto tilknyttet min udbyder (YouSee)(@c.dk), så forsvinder alle spor af e-mailen efter jeg har trykket send. Den kommer ikke frem og den fremgår heller ikke af min "sendt post".
Denne e-mail er ligeledes brugt flittigt til kommunikation med andre firmaer og privatpersoner uden problemer.

Hvis jeg sender en e-mail til det firma fra en anden email konto tilknyttet min udbyder (@oncable.dk), så går den fint igennem, som den bør. Denne konto er også brugt flittigt uden problemer.

De to konti fra min udbyder er opsat nøjagtigt ens og i henhold til YouSee foreskrifter i mit mailprogram, som er Outlook 2013. Mit styresystem er Windows 10 fuldt opdateret.

Jeg har ligeledes prøvet at sende til to forskellige modtagere hos firmaet med ens resultat.

Det er som sagt kun ét firma, som jeg har problemer med, og det med to mailkonti, som fungerer upåklageligt til og fra alle andre jeg har skrevet med.
Jeg kan derfor ikke lige greje, hvad problemet kan være, så jeg håber nogle lyse hoveder her op gøre mig klogere.

Tak :-)
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2016 - 09:58 #1
Kan det tænkes, du er blevet blacklistet hos firmaet. Har du spammet dem? ;-)
Avatar billede samwisegamgee Novice
27. november 2016 - 15:16 #2
Nej, jeg har ikke spammet dem.
Det var gensidigt ønsket kommunikation, og jeg har kun sendt de omtalte fejlende emails, samt den ene, som gik fint igennem.