Avatar billede akse0435 Seniormester
27. november 2016 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Problem med Windows XP

Hej.

Jeg købte for et stykke tid siden en brugt bærbar med Windows XP.

På et tidspunkt, da jeg skulle starte den op, kom den frem med en meddelelse om, at der var fundet en fejl på harddisken, og Windows genstarter.

Da den så havde genstartet, kom samme fejl, og den genstartede igen, og sådan blev det ved.

Hvad kan man gøre, for at rette fejlen.

Jeg har forsøgt at tilslutte harddisken til en anden computer, og rette fejlen den vej, men lige lidt hjælper det.

Så hvad kan jeg gøre?

MVH: Aksel Christoffersen.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. november 2016 - 14:15 #1
Hvis du ikke kan rette fejl på Harddisken ville det være en god ide at tage backup af dine filer og sætte en ny disk i
Avatar billede akse0435 Seniormester
27. november 2016 - 14:30 #2
Hej.

Når jeg slutter den til min primære brugscomputer, som kører Windows 7 via kabel, fungerer den som en hver anden ekstern harddisk.

Jeg har prøvet at køre en fejlretterproces på computeren, men det hjælper ikke på, hvordan den virker i Windows XP-computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2016 - 18:54 #3
Når du har den som ekstern disk på din win7, så tjek disken. Start en kommandoprompt og (hvis den nu hedder e:) skriv
chkdsk_e:_/r_/x
der, hvor jeg har sat _ skal der et mellemrum, ikke en _
så vil et program løbe hele disken igennem for læsefejl og forsøge at rette.