Avatar billede por1 Seniormester
27. november 2016 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sony xperia.

jeg vil ovf. billeder til min pc, men når jeg tilslutter min tlf. til pc, så kommer der kun xperia companion op på skærmen.
hvordan ovf. jeg billederne?
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2016 - 19:44 #1
Hej por1,
Du har da lidt bøvl med den telefon ;-)
Afhængigt af hvad du vil med dine billeder, så kunne du overveje en Google Fotos løsning. Med denne app på din telefon uploades alle fotos automatisk til din Google konto i skyen. Ligeledes kunne du installere programmet på din PC. Så uploades dine billeder også derfra.
I Google skyen kan du redigere, lave albums m.m.
Fra en PC anvendes Google Fotos i din browser (internet explorer, Edge, Firefox eller Chrome). Fra telefonen anvender du app´en.

Jeg har ikke selv Xperia Companion, men ifølge beskrivelsen skal du kunne overføre billeder. Er der ikke nogle valgmuligheder når Xperia Companion starter op?
Avatar billede por1 Seniormester
27. november 2016 - 19:57 #2
nej, det burde der være, det er før lykkedes, at ovf. fra denne tlf., der kom der et billede op, hvor jeg kunne ovf. billederne.
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2016 - 20:18 #3
Har ikke selv en Xperia og kører ikke Xperia Companion. Kan derfor ikke hjælpe i denne sag - håber en anden kan.
Avatar billede por1 Seniormester
27. november 2016 - 20:31 #4
fair nok.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. november 2016 - 16:30 #5
Har du kigget efter om de ikke optræder i stifinder - muligvis som flytbar disk eller DVD-drev !! - i det mindste micro SD kortet - sådan et bør du have i og på telefonen sætte den til/flyte billeder til SD kort.
Avatar billede Mikkel Praktikant
30. november 2016 - 23:21 #6
Hej por1,
Når du tilslutter telefonen burde den komme og spørge til hvordan den skal benyttes.
Hvis telefonen er låst, så lås den op og burde så give dig nogle valgmuligheder, kun opladning/overføre filer/til musik noget....
Din Xperia Companion burde give dig flere ikoner, herunder "Browse Xperia", som i bund og grund er det samme som din fil explorer, hvor du burde kunne se din Xperia og vælge enten internt lager eller SD kort.
Du skal finde en folder der hedder DCIM, billederne ligger herunder, uanset om det er på telefonen direkte eller på SD kortet.
Du kan også åbne din fil explorer og højre klikke på telefonen, og vælge "importer billeder.." - hvis du er på en Windows 10 maskine ;-)
Hvis du ikke vil have Xperia Companion til at åbne, når du tilslutter telefonen, så gå ind i "Settings/indstillinger" og fjern fluebenet i "start Xperia Companion..."
Jeg mener at Windows 7 poppede op med en menu vedr. hvad der skulle ske med en enhed, der blev tilsluttet
Avatar billede por1 Seniormester
01. december 2016 - 09:29 #7
efter 5-6 gange genstart og adskillige gange rykke kablet ud og ind, så kom billederne frem.
Der er dog en del ting i #5 og #6 jeg kan bruge fremadrettet, så tak for jeres deltagelse,