Avatar billede Heine Novice
28. november 2016 - 11:44 Der er 6 kommentarer

Fjerne trådløst signal på steam link

Hej

Jeg er ved at hjælpe en ven med at fjerne trådløs kommunikation fra hans steam link, (drop venligst de sarkastiske kommentarer). Er der nogen der ved om man kan klippe strømkabel over til antennen og i så fald hvor den sidder eller om man kan lodde wifi/bluetooth chippen af og at den så stadig vil virke?

Tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. november 2016 - 13:13 #1
Æhm - kan I ikke bare tilslutte via EtherNet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. november 2016 - 13:17 #2
...uanset hvordan du vender det, så kommer I til at splitte den ad (som i ødelægge), hvis I leger med loddekolbe i den:

Bryd forbindelsen til antennen, og WiFi-modulet brænder af grundet manglende afstemning af antennen, da den jo nu mangler, og fjerner I modulet, vil firmwaren mangler modulet under opstart.
Avatar billede Heine Novice
28. november 2016 - 13:41 #3
Tak for svar.

Brug af Ethernet lukker dog ikke ned for det trådløse signal.

Det du siger er vel at der ikke rigtig er en løsning? øv
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. november 2016 - 13:53 #4
Det er det bestemt ikke, men hvorfor vil I lukke ned for det i første omgang?
Avatar billede Heine Novice
28. november 2016 - 14:51 #5
Det skyldes at han reagerer med hovedpine ved trådløse signaler som fx wifi og bluetooth. Alternativt kan jeg lave et faraday cage til ham?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. november 2016 - 15:07 #6
Du kan lave et Faraday-bur til Steam Link'en af kobber-net som f.eks. dette:
https://www.anlaglas.com/shop/kobbernet-30-x-2066p.html

Sørg for lidt luft imellem kassen og buret, så signalet ikke reflekteres direkte men har mulighed for at spredes i buret.

Men som du kan se, er det ikke gratis at lege med den slags, så måske det var en ide at forsøge først med en "placebo-behandling" i første omgang og se om det har den ønskede effekt?