Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 12:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MiniTool Partition Wizard Free 9.1 og Xp

Jeg bruger det super program MiniTool Partition Wizard Free 9.1 til at "klone" en installeret XP pro 32 harddisk til en "tom" harddisk via USB.

Det fungere helt perfekt. Dog er der lige et men.. Når MiniTool Partition Wizard Free 9.1 kloner den interne harddisk til den tomme, så er der lige en genstart der skal gøres.

Det er skam fint nok. Men XP computeren starter ikke normalt op, NÅR den eksterne harddisk sidder tilsluttet USB stikket.

For at få den kloning videre til den eksterne harddisk, så er jeg nødt til at lave en ny genstart. Og tage USB harddisken fra et kort øjeblik, mens XP opstarter.. Og når computeren igen er genstartet ( Med den eksterne harddisk i USB), så funker det og fortsætter kloningen perfekt.

Det er et problem jeg ofte støder på med XP.
(XP kan ikke lide, at der under en genstart sidder "noget" i USB stikket.)

PS!! I bios ER start fra USB laaaangt nede i rækken, og burde slet ikke registers som valg før CD drev og intern HD med styresystemet ???

Jeg KAN leve med det krumspring.. Men kan jeg komme ud over, at kortvarrigt skulle tage USB/ekstern HD fra under opstarten. ??
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2016 - 12:57 #1
slå bare boot fra usb helt fra i bios - skulle du få brug for det en gang i fremtiden, så kan det rettes hurtigt. Tilsvarende kan man slå boot fra cd fra, så den har harddisk som #1 - det går så ½ sekund (ca) hurtigere ved genstarter.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 14:33 #2
#1.. Det et ser ikke ud som om at det er muligt i bios, at slå USB helt fra.

Der er KUN 2 der kan slås helt fra.. " IDE HD2" og "ATAPI CD1"

Resten kan kun flytte pladser ??? Og USB load er langt nede i rækken.

IBM T43 bærbar med Xp pro sp3
Avatar billede poko1 Ekspert
28. november 2016 - 16:52 #3
Prøv Aomei - Free den starter op på original disk efter Cloning.
http://filehippo.com/download/file/5d789f0b719c974e4794926fe4a8b3ad2c74f8251d6cdc7a54f0c25224dceb3f/
Avatar billede Mikael Ekspert
28. november 2016 - 17:44 #4
#3.. Ja tak ;) Men så vigtigt er det heller ikke, at USB skal være tom under en genstart.. Men åbenbart bare en XP "særhed" der skal huskes ??? ;)