Avatar billede Mikala223 Praktikant
29. november 2016 - 14:33 Der er 3 kommentarer

Hvad gør jeg?? :'( Undskyld off topic, har brug for hjælp :(

Jeg går i 2.g, og snakker meget med 2 fra min klasse. Den ene er jeg rigtig gode venner med, og den anden er simpelthen så belastende. Hun forstår ikke hvordan man opfører sig overfor andre mennesker, og afbryder og blander sig hele tiden. Kigger efter andre og retter dem hvis de laver fejl. Er meget MEGET nærgående, og forstår ikke hvad personligt rum er, og har ingen situationsfornemmelse overhovedet. Min veninde og jeg har begge snakket om, at vi ikke kan li hende. Det er jo ikke for at være onde, at vi gør det, det er bare rigtig svært, at havde sådan en veninde, når hun ikke forstår andres følelser og kropssprog, og bare bliver ved selv om vi giver udtryk for, at vi ikke gider. Jeg sidder her med tårer i øjnene fordi jeg føler mig fanget i det her venskab, og skal gå i klasse med hende det næste halvandet år. Har flere gange forsøgt at holde mig for mig selv og ikke snakke med hende, men hun bliver ved med at komme over til mig og snakke og snakke og snakke og røre mig i hovedet (??).

Nogen der har prøvet det samme, og ved hvad man kan gøre for at gøre det klart, at man ikke gider vedkomne mere. :(
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2016 - 15:02 #1
hør hendes forældre ad - der kan være en diagnose på opførslen. Det kan være, de har en forklaring og kan hjælpe med råd til at omgås (alt andet lige, så har de jo prøvet det i mange år).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. november 2016 - 18:26 #2
Det første, der springer i øjnene er, at du skriver at du har "forsøgt at holde dig for dig selv" - er det slet ikke faldet nogen af jer ind, at konfrontere hende i stedet, og få snakket ud?!?
Avatar billede finb Ekspert
30. november 2016 - 10:45 #3
Det er ærgerligt, at dine forældre/opdragere ikke har lært dig at sige fra.
Men vis hende, hvad du netop har skrevet her på Eksperten.
Når hun har læst det, så sig til hende:
"Vær venlig at holde dig fra mig, medmindre JEG henvender mig til dig. At vi tilfældigvis går i samme klasse, betyder ikke nødvendigvis venskab.
Og hvis jeg henvender mig til dig, er det i enkelt-tilfælde, og IKKE et signal om nyt venskab."
Fatter hun det ikke, så GÅ, hvis hun på nogen måde forsøger at snakke med dig.
Selv om det er smertefuldt for dig at gå fra et hyggeligt selskab/fest, så GÅ, hvis
hun nærmer sig dig. Det er mere smertefuldt for dig at blive.
Iøvrigt, oplever alle i klassen, at hun er plagsom ? Har du taget det op i klassen, mens hun ikke var tilstede ?
Mvh finb