Avatar billede lisc Juniormester
30. november 2016 - 19:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køre en website fra dropbox

Hej
Jeg har fundet ud af at man kan køre et simpelt html site fra dropbox, ved at lægge sitet i en public folder og så oprette et link til index filen som man så kan sende til den der skal se sitet.
Så langt så godt.
Mit problem er, at når man sætter linket i en browser så gemmer browseren html filen i stedet for bare at gå til siden. Det medfører at links på siden ikke kan åbnes, da browseren søger efter filen under c:/users/Lisbeth/appdata osv...
Jeg har både prøvet med interne links - altså den direkte sti, og med et eksternt link, der tager hele turen til dropbox folderen.
Nogen her der kan sige mig hvad der er galt??

Vh
Lisbeth
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2016 - 20:05 #1
brug links uden sti (dvs fx ../index.html )
../ går et niveau tilbage, så er du fx i start/data/fil.html og vil vise start/billeder/fil.jpg så brug ../billeder/fil.jpg
du kan lave det i flere trin, er du fx i start/data/ferie/test.html og skal til samme billeder, så er det ../../billeder/fil.jpg
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 07:53 #2
i slutningen af dropbox link står der dl=1, det betyder den hentes
lav linket om så der står dl=0 :: så vises det i browser
Avatar billede lisc Juniormester
01. december 2016 - 08:03 #3
Hej
Tak for jeres tilbagemeldinger.
Claes57 - nope, det virker ikke, da browseren henter siden ned og når den åbner den i en browser er stien pludselig file:///C:/Users/xxxx/AppData/Local/Temp/Start-2.html# billedet søger den så i  /C:/Users/xxxx/AppData/Local/Temp/Source/1.htm.

Sidewave - du er inde på noget af det rigtige, men når jeg laver linket fra min public folder i dropbox hedder stien: https://dl.dropboxusercontent.com/u/xxxx/site/Start.html
Så ikke noget med dl=1
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2016 - 10:26 #4
det er så fordi det ikke er en web-server, men bare en fil-server.
kan du ikke oprette en blog (ret simpelt) på https://www.blogger.com/blogger.g#welcome
Avatar billede lisc Juniormester
01. december 2016 - 12:40 #5
Altså, det burde teoretisk kunne lade sig gøre. Det jeg vil lave er faktisk ikke en egentlig hjemmeside, det er en digital julekalender. Har tidligere haft webhotel hvor jeg har kørt den fra, men ville ikke bibeholder hotellet bare for at svigermekanikken kan få deres julekalender. Så derfor kan en blog ikke bruges
Avatar billede lisc Juniormester
01. december 2016 - 12:47 #6
Har prøvet at tilføje ?dl=0 til sidst i mit link, men det virker ikke :0/
Avatar billede lisc Juniormester
01. december 2016 - 12:50 #7
Ahhh.... Fandt dette:

"Til vores avancerede brugere

Brugere af Dropbox Basic (gratis): Fra 3. oktober 2016 kan du ikke længere bruge delte links til at gengive HTML-indhold i en webbrowser. Hvis du har oprettet et website, der viser HTML-indhold direkte fra din Dropbox, gengives det ikke længere i browseren. Selve HTML-indholdet bliver i din Dropbox og kan deles. Få mere at vide."

Det ser ud til at man ikke længere kan køre sider fra Dropbox :0(
Så jeg må ud og shoppe webhotel... Eller kender I til alternativer?