Avatar billede pede-b Praktikant
30. november 2016 - 20:27 Der er 5 kommentarer

Pc fryser og skal tvangsslukkes, når den bliver presset.

Hej.
Jeg har problemer med min pc, når jeg spiller spil som rainbowsix siege, CS Go, så fryser den efter meget kort tid og jeg bliver nød til at tvinge den til at slukke, jeg kan sagtens spille wasteland 2, surfe på nettet, redigere billeder i GIMP osv,  men når den bliver presset sker det.
Jeg har prøvet at køre en benchmark og grafik kortet, og kortet ligger stabilt på de 60 - 65 grader, blæseren går igang når det bliver varmt. jeg har benchmarken på high settings, hvor efter den meget hurtigt frøs og jeg har prøvet low settings og køre den igen, her nåede den meget længere i testen, men kunne ikke gennemfører.
jeg har prøvet med og uden den nyeste opdatering på grafikkort, da jeg troede det kunne være synderen.
Jeg håber i kan hjælpe mig herinde.

Mine specs på min PC er.
Windows 10 home 64 bit
CPU AMD FX-6300 ( vishera 32nm technology)
RAM 8G dual channel ddr3 941mhz
Motherboard - Gigabyte technology co ltd 970A DS3P (CPU1)
Grafik kort - 4G Nvidia geforce gtx 960 (Msi)
Harddisk - 111gb kingston ssd
hardisk 2 - 232gb samsung ssd
Strømforsyning - Corsair 600 http://www.corsair.com/en/cx-series-cx600m-modular-atx-power-supply-600-watt-80-plus-bronze-certified-modular-psu
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. november 2016 - 20:30 #1
Umiddelbart lyder det som et varmeproblem. Er især dine køleprofiler og blæsere rene og frie for støv?
Avatar billede pede-b Praktikant
30. november 2016 - 23:01 #2
Jeg har rengjort maskinen, og det virkede desværre ikke. Er 65 grader for meget, jeg synes ikke det lyder til at være en alarmerende høj temperatur.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 07:52 #3
CS GO er et 16 år gammelt spil, som ofte fryser, og crasher på diverse pc..
medmindre din cpu er for varm, er der nok ikke noget du kan gøre.

vi har set den samme fejlmeddelelse over 100 gange!
lav en windows XP maskine, så virker spillet
Avatar billede Mark Novice
15. december 2016 - 16:56 #4
Jeg har prøvet denne guide http://langsom-pc-computer.dk/ - og den virkede fantastisk på min bærbare. Jeg gik fra 35%-99% CPU-forbrug - og nu ligger jeg omkring 3-4%
Avatar billede pede-b Praktikant
15. december 2016 - 17:57 #5
Det kan jo ikke skade at prøve. SÅ MANGE TAK for indlægget.