Avatar billede Mem Juniormester
30. november 2016 - 22:45 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Løbende automatisk backup fra PC til NAS

Hej, jeg søger en backupsoftware, der automatisk kan lave backup til min NAS fra min PC, når jeg ændrer eller fx sletter en fil, så jeg på denne måde altid har en "spejling" af mine filer på NAS'en. Der skal ikke tages backup af systemet, men kun filer.

Jeg har hentet "Easeus", men kan ikke se, at denne funktion eksisterer. Jeg har hentet den fulde version, der er gratis i 30 dage, men funktionen er der som sagt ikke.

Jeg kører windows7, 64 bit.

Har nogen en løsning? Betalingssoftware kan også være en mulighed.

Hej/Michael
Avatar billede bdf Mester
01. december 2016 - 06:03 #1
Allway Sync, nem og enkelt :-)
https://allwaysync.com
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. december 2016 - 07:21 #2
Blot en lille tanke - ved en kontinuerlig spejling vil du miste alle filer hvis du feks  bliver ramt af ransomeware . Jeg har af den grund et par steder ændret backup procedure - så der også tages backup regelmæssigt til en usb som frakobles når den ikke er i brug ( så mistes højst en uges arbejde og ikke 10 års )
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 07:48 #3
Easeus backup
http://www.todo-backup.com/business/server-backup.htm?ad&gclid=CKPMyaez0tACFVG6GwodxEQPzQ

eller indbygget synkronisering i windows 7 pro, windows 10
Avatar billede Mem Juniormester
01. december 2016 - 10:09 #4
Hej Hjolsen. Tak for dit og andres super gode input. Jeg sørger for, at der fx en gang om måneden bliver taget en fuld bu. Jeg vil i første omgang bruge Easeus, som jeg blev lidt klogere på i går efter jeg skrev mit indlæg. Jeg vil også se på alwaysync bdf. God 1, december og julemåned til alle :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2016 - 16:10 #5
Hvilken NAS har du? - mange kommer med mulighed for backup.

Min egen Synology kommer med et backupsystem, som jeg brugte for år tilbage. I dag er jeg gået over til at bruge dens "Cloudstation", som hele tiden synkroniserer filerne. Synology har indbygget "shaddowcopy" - fil-versions styring, så man kan gendanne en gammel fil (så længe der er ledig plads).

Før jeg begyndte at bruge NAS´ens eget backupsoftware, brugte jeg software fra Genie - det er betalingssoftware, der løbende tager backup fra X til Y: http://www.genie9.com/

De har i øvrigt også produktet Zoolz, der gør nøjagtig det samme - Y er bare en online konto på internettet, og her tager jeg løbende backup af mine 6TB diske på min NAS - så når Ransomwaren kommer ind og sletter al indholdet, har jeg endnu en backup til rådighed...

I helt gamle dage brugte jeg også Microsoft´s SyncToy, der netop også synkroniserer mellem 2 (eller flere) mapper. Men så vidt jeg ved har Microsoft ikke opdateret den i langt tid, så de øvrige produkter der er nævnt vil nok være at foretrække.

Der er i hvert fald masser af muligheder :-)
Avatar billede Mem Juniormester
01. december 2016 - 17:05 #6
Hej Ole, det er en Medion, som også kom med noget sw, som jeg ikke kan finde ud af. Den er købt for et stykke tid siden, men jeg er først begyndt at bruge den for nylig. Har i dag brugt EaseUS, og det ser ud som om, jeg kan få det til at virke. Godt nok kun med bu en gang dagligt, men det er indtil videre ok. Og så vil jeg lige give et link til forskellen mellem løbende (Incremental) og differentieret bu, som jeg fandt i min søgen - http://www.computerweekly.com/news/1347703/Incremental-vs-differential-backup-A-comparison