Avatar billede fjorbak Seniormester
01. december 2016 - 10:56 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

WordPress og film

I WordPress kan der uploades et vist antal MB, men hvad hvis man så har en filmstump, kan den lægges op på egen serverplads, hvor også WordPress ligger, med en sti dertil og hvordan skal den sti se ud, lidt hjælp ønskes.

med venlig hilsen
Fjorbak
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 15:02 #1
ja selvfølgelig kan den det - bare du har plads i dit webhotel.

men det er en dødssejler: ved afspilning belaster du webhotellet, og alt efter hvor mange seere du har, så ender du måske med at bruge den "fri trafik" du har (trafik er ikke fri: hvis du opbruger alt, enten stopper det med at virke, eller du skal betale)

det kan ikke betale sig at hoste egne videofiler, dertil har vi youtube, og vimeo.com

og desuden, så ved eget brug, skal du købe/anskaffe en videofil afspiller..

altså, smid det dog bare på youtube :) ???

du kan selvfølgelig også lege med at lave en afspiller i HTML 5, men... :)
Avatar billede eurositi Ekspert
01. december 2016 - 15:55 #2
Teknisk set kan du selvfølgelig godt lægge videofilen i et HTML5 browserunderstøttet videoformat (dvs. H.264 eller VP8/VP9 i en MP4-fil - eller en WebM-fil, hvis du vil skide Safari-brugerne et stykke ;))
Det kan du nemt gøre ved at copy-paste og tilrette eksemplerne her ind på din Wordpress-side:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/video

... Men som Sidwave skriver, er det tåbeligt, hvis der er en øvre grænse for, hvor meget fri trafik din side må ha' om måneden. Videoafspilning fra dit site vil hurtigt æde denne kvote. Det slipper du helt for ved at bruge YouTube, Vimeo, DailyMotion, og hvad de nu ellers hedder.
Avatar billede fjorbak Seniormester
01. december 2016 - 20:55 #3
Her skulle jeg skrive hvilken løsning jeg ville bruge uhm, det er svært nogle dejlige råd som dog ender i samme grøft næsten You Tube.
Mange tak jeg går lige i tænkeboks, hvis i skulle have haft point var det 90 tilhver

mvh
Fjorbak
Avatar billede fjorbak Seniormester
05. december 2016 - 21:53 #4
Hejsa begge to OKAY jeg har overgivet mig tak for jeres løsninger anvender youtube ;-)

mvh
Fjorbak