Avatar billede molehonter Mester
01. december 2016 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kalde op fra Access Skype

Hej

Er der nogle der ved hvordan man kan ringe op fra access via VBA til Skype

Jeg har fundet noget kode.

Public Function SkypeStart(strContactValue As String, Optional strMode As String = "Call") As Boolean
    Dim strSystemRoot As String

    strSystemRoot = Environ("SystemRoot") ' Get %SystemRoot%

    Select Case strMode
        Case "Call"
            Shell strSystemRoot & "\explorer.exe " & """skype:" & strContactValue & "?call""", vbHide 'for call
        Case "Chat"
            Shell strSystemRoot & "\explorer.exe " & """skype:" & strContactValue & "?chat""", vbHide 'for chat
        Case Else
            'Ignore call - You could choose to display a message that Mode incorrect, or set SkypeStart = False
            'You may also want to validate in Case "Call" if the number is a valid format before calling Skype
    End Select

End Function

Private Sub cmdSkype_Click()
  Call SkypeStart("123456789", "Call")
End Sub

Koden virker, nr. kommer ikke med over til skype hvad er der galt nogle bud.

Hilsen

Peter
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2016 - 11:44 #1
Havent looked so closely but actually the number does get sent to Skype.

Just tried the code and I get a dialog in Skype saying>
Calling over Skype
Are you sure you'd like to call 123456789

Dont normally use Skype so cant say why its not calling the umber, but I'm still looking ..
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2016 - 11:51 #2
just tried this

Call SkypeStart("+45xxxxxxxx", "Call")
To a mobile number and as far as I can see it works. I get a message saying

You need a Skype credit or subscription to call landlines or mobiles from Skype.
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2016 - 11:51 #3
Otherwise I am sure it would work.
Avatar billede molehonter Mester
01. december 2016 - 14:33 #4
I got it to work, there must be +45 in front of the telephone number.
Thanks for the help
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2016 - 14:38 #5
Great, and your very welcome