Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 14:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan ikke loge på wifi efter ny router

jeg har købt en ny router efter den gamle brændt sammen

har købt netgear router r6220  og er sat op men min vores mobiler ipad kan komme på men ikke pcer vi kan godt se ssid og når vi skriver koden så skriver pcen at koden er forkert  når jeg prøver og loge på med gestnetværk så kan jeg komme på der er også kode på gestnetværk  hvad skal jeg gøre p.s har opdater driver men hjælper ikke pcen køre windows 10 og den ande køre windows 8.1
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 14:57 #1
sørg for disse ting:

1-PC bruger samme sikkerhed som router = WPA2 PSK sikkerhed
2-kodeordet er skrevet korrekt
3-alle enheder er på samme subnet: brug DHCP! og subnetmaske 255.255.255.0

sluk alt, og hiv stikkene ud af væggen - indsæt 10 sekunder senere.
(en pc gemmer ting selvom den er slukket, og kun ved at koble strømmen fra kan den korrekt resettes - gælder nok mest routeren)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 15:01 #2
WPA-PSK (TKIP) +WPA2-PSK (AES)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 15:04 #3
har også prøvet og skift til WPA2-PSK [AES] dur ikke loger ikke på
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 15:18 #4
min router ser sådan ud

Trådløst netværk (2.4GHz b/g/n)
Navn (SSID): XXXXXXXX

Kanal:AUTO

Tilstand:op til 300 MMPS

Aktiver SSID-udsendelse
Aktiver 20/40 MHz sameksistens

Sikkerhedsindstillinger  (O) WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]

Sikkerhedsindstillinger (WPA-PSK + WPA2-PSK)
Adgangskode XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Trådløst netværk (5GHz a/n/ac)
Navn (SSID):XXXXXXXX

Kanal:Auto

Tilstand:op til 687 mmps

Aktiver SSID-udsendelse
Sikkerhedsindstillinger (O) WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES]
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 19:38 #5
Hvis dine PC´er efter reset og fjernelse af gamle password ikke vil koble på (se #1), så ville jeg fjerne aktivering af 20/40 MHz sameksistens. Kan huske det engang gav mig problemer med en ældre PC. Ved ikke hvorfor, men det virkede.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 20:38 #6
jeg skal slette 20/40 MHz hva skal den så stå på
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 20:48 #7
Kan du ikke blot fjerne et flueben? Har ikke selv denne router, så kender ikke detaljerne.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2016 - 23:39 #8
flueben hvor ?
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 09:23 #9
Jeg læste #4 som at du var logget ind på routeren og kunne ændre forskellige opsætninger. Du skriver her, at 20/40 var aktiveret. Her kan du vel de-aktivere?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2016 - 12:04 #10
20/40 er ikke de-aktivere
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 12:51 #11
Så er vi tilbage ved PC´en. Du kunne gå i kontrolpanel - enhedshåndtering - Netværkskort og slette det. Derefter genstart og søg efter hardwareændringer, så vil den geninstallere kortet i ny ren udgave. Så burde det fungere.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2016 - 14:29 #12
slette Netværkskort  Derefter genstart og søg efter hardwareændringer nu er jeg på tak for hjælpen INK