01. december 2016 - 18:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Skal bruge en ny bærbar

Hej derude. Jeg er krise ramt! Lige nu sidder jeg med min MacBook Air (13", medio 2011) Og den kan snart ikke mere. Jeg skal bruge en ny bærbar til skolen. Jeg går i 2.g og skal kunne køre Word, WordMat, GeoGeBra og andre skole programmer. Samt have forholdvis mange ting åbne på samme tid.
Jeg leder efter en bærbar der er let ca. (1,5kg) Og hurtigt. Har læst mig frem til at dem med mindst 4 GB ram er gode nok. Vil ikke bruge mere end 2500 kr. På den. Har ledt men er virkelig usikker. Så jeg håber i kan komme med nogle forslag eller hjælpe mig i retning af den rigtige computer. :)
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 20:12 #1
Ifølge specifikationen er din MacBook Air rimelig godt udstyret. Dog kan flashen være på kun 125 GB (?), men det kan jo løses med lager i skyen.
Hvis du vil køre MacOS, så opgrader til Sierra. Ren ny installation fra bunden, så kører den som en drøm igen.
Hvis du vil køre Windows kan du anvende BootCamp og installere Windows10 på den. Det koster en licens til 999,- hvis du ikke kan få en måske billigere studielicens (har ikke undersøgt det).
For 2500,- bliver det svært at finde noget bedre.
01. december 2016 - 20:31 #2
Jeg fortrækker at købe en helt ny computer. tænker windows + - 3000kr budget.
01. december 2016 - 20:40 #3
Jeg har læst mig frem til et par ting man skal kigge efter i en computer. har ledt lidt, men ved ikke hvad jeg skal prioritere..
Har lavet en lille liste
/Users/magnuskarlskov/Desktop/Skærmbillede 2016-12-01 kl. 20.38.52.png
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. december 2016 - 20:43 #4
Du må nok gå på kompromis - enten på vægt - pris eller helt ny.

Nedenstående er ikke ny men med samme garanti.
Bemærk knofigurerrings mulighederne - jeg ville putte mere RAM i og derfor 64bit styresystem og måske skifte harddisken til en SSD.
Før du køber noget så tjek lige processoren hos 3F

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/cd19f209d3d540528100565914ccfb51-20131127-er-den-brbare-strk-nok-find-dens-styrke-her

Artiklen er 3 år gammel - men slår op i nye data - så egentligt bør det du vælger være en sjat bedre end Nørdens anbefaling.

https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-x201/50686