Avatar billede William Novice
01. december 2016 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer virker ikke længere, efter at være gået i dvale.

Halløj.
Det står sådan til, at min kærestes computer pludselig er stoppet med at virke.
Hun havde tændt den op da hun kom hjem, hvorefter hun gik ud i køkkenet og lavede noget mad. Her går den så i dvale. Da hun kommer ind og prøver at tænde den op igen vil den pludselig ikke virke.

Skærmen kan ikke få forbindelse, og det virker mest af alt som om computeren er i konstant dvale.
Selv ved gentagne restarts sker det samme.
Hendes computer har tidligere haft problemer med ikke at ville starte op efter dvale, men det har altid hjulpet at genstarte computeren.

Til lidt information er det en hjemmebygget stationær hun har haft i 5½ års tid, der kører på windows 7.
Skærmen er en ældre Acer-skærm.
Nogen der ved hvad der kunne være galt?

William.
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
01. december 2016 - 19:46 #1
Prøv en anden skærm
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2016 - 20:00 #2
Har i prøvet at fjerne strøm fra den og holde startknappen nede i ca 20 sekunder, gen montere strøm og så prøve at starte op?
Avatar billede William Novice
01. december 2016 - 20:04 #3
Skærmen virker. Prøvede lige at koble den til min egen computer.
Det er ikke fordi den ikke starter op, det lader bare til at den går i dvale med det samme når man tænder den.

Intet indeni lugter brændt, siger hun.
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 20:22 #4
I forbindelse med #2 ville jeg skifte det blanke tablet batteri, der sidder på bundkortet.
Kan være dødt efter 5 år.
Avatar billede William Novice
01. december 2016 - 20:25 #5
Det vil vi prøve. Jeg takker.
Avatar billede William Novice
01. december 2016 - 20:36 #6
Det virkede.
Jeg takker tusinde gange.
Avatar billede posten Ekspert
02. december 2016 - 00:01 #7
det er grunden til jeg ALTID slår dvale/standby fra i strømstyringen