Avatar billede kurtba Ekspert
01. december 2016 - 21:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse SMS på en andens telefon

En bekendt har netop kontaktet mig, idet hun har en ide om, at hendes eksmand kan følge med i, hvad hun skriver, når hun sender sms til andre.
Hun har en iphone 6, og for nylig har hun sendt en sms til 2 forskellige, og kort efter kunne han referere, hvad hun havde skrevet.
Det skulle være udelukket, at han ad anden vej, skulle have fået at vide, hvad der stod i disse sms.er, da den ene f.eks. var til en ansat ved en offentlig myndighed.
Hvad kan han have gjort inden deres skilsmisse, som gør at han nu kan følge med i, hvad hun skriver på sms.
Især på iphone kan man vel ikke bare lige installere noget, grundet den strenge politik hos apple om, at apps skal godkendes hos dem først.
Hvilke andre muligheder har han haft for at lave et eller andet, som så giver ham adgang til sms.er.
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. december 2016 - 22:07 #1
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 22:40 #2
Hvis man anvender samme AppleID, kan man få sine sms på flere enheder.
Men her er der åbenbart tale om en eksmand, så formoder hun har oprettet sin egen konto? Det er den simple forklaring, som er nem at checke.
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2016 - 22:51 #3
På en iPhone kræves der jailbreaking for at installere. Eller monitorering gennem iCloud konto.
Hvis exen har installeret programmet på en PC og har kendskab til AppleID/iCloud brugernavn og kode, så er det en mulighed ifølge min chat med firmaet.
Telefonen skal snarest nulstilles og genoprettes med ny AppleID og password.
Avatar billede stjans Guru
02. december 2016 - 08:37 #4
Præcis.

Hvis Iphonen er opdateret, kan der ikke være tale om jailbreak, da det ikke virker til de nyeste versioner.

Så jeg følger Ink - de må være koblet sammen på samme Apple-ID. jeg kan f.eks. også se mine sms`er på min Ipad - og Imessage på min Mac.

Så: gendan som ny, nyt Apple ID - og så er der lukket :-)
Avatar billede finb Ekspert
02. december 2016 - 09:57 #5
Husk at melde ex´en til politiet for brud på brev-hemmeligheden
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 12:44 #6
#5 - det er lidt drastisk. Foreløbig er det jo ikke bevist, at han har afluret. Hvis der anvendes samme AppleID og password, så er der jo tale om godkendt adgang.
Mangler lidt tilbagemelding fra Kurtba ;-)
Avatar billede kurtba Ekspert
03. december 2016 - 16:17 #7
Tak for Jeres kommentarer. En julefrokost kom lige på tværs.
Efterfølgende har jeg fået oplyst, at hun faktisk har fået telefonen af ham inden deres brud, så måske har han lavet noget allerede dengang. Men det lyder nok mest sandsynligt, at der er noget med samme apple id.
Jeg vil bede hende nulstille og lave et nyt apple id.
Selv om jeg ikke er helt sikker endnu, sætter jeg løsning på, så jeg ikke efterfølgende glemmer det. Skulle det ikke løse problemet, vender jeg frygtelig tilbage.