Avatar billede pm1 Juniormester
02. december 2016 - 00:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forskel i pris på domænenavne

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl hvad der er af omkostninger på de forskellige domænenavne. .dk domæne betales der til hostmaster, men hvad betaler man hvis det er et .eu - .org - .com etc?

Mvh Mads
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. december 2016 - 02:12 #1
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2016 - 09:27 #2
Hej Mads

Rigtig mange webhoteludbydere tilbyder også at registrere domæner, men hvad de sælger dem til er helt op til dem selv.
Alle andre domæner end .dk bliver håndteret gennem resellers, der er danske fimaer der er godkendt til at sælge udenlandske domæner og der er mange der har kontakt til en reseller.

Jeg har fx. en aftale med en reseller og kan tilbyde mange af domænerne til en pris mellem 60-100 kroner alt efter typen.

Man kan se forskellige priser ved at slå et test domæne op hos de forskellige udbydere og derved undersøge deres priser, f.eks.:

gratisdns.dk
https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?Tld=popular&action=search&utf8=yes&domain=testafbestil&Tld2=dk

one.com
https://www.one.com/da/bestilling

meebox
https://meebox.net/da/domaener/

domænebestil
https://domainnameshop.com/

så der er mange steder man kan købe dem, men også mange forskellige priser.
Jeg kan sagtens give dig priser på de forskellige domæner som jeg har adgang til, hvis du har nogen specifikke TLD´er du vil gå efter f.eks. (.com, .net, .eu)
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2016 - 09:30 #3
Glemte at skrive at man skal kigge på oprettelses omkostningen og den årlige omkostning, der er typisk forskel.
Hos mange af dem vil de tage 65 for et .dk domæne, men efterfølgende betaler man så til dk-hostmaster direkte og så koster det 45 tror jeg det er.
Udenlandske domæner betaler man til reselleren hver gang, så de overdrages ikke så at sige, men her er der også mange hvor de sælger det til en højere pris i forbindelse med registreringen, mens det årlige gebyr er lidt billigere.