Avatar billede Connie Praktikant
02. december 2016 - 15:33 Der er 5 kommentarer

Mac book problemer

Har ændret password i Yahoo mail, nu kan jeg ikke bruge den "indbyggede" funktion på min mac book til at komme ind i min mail mere.
Har prøvet at slette Yahoo mail og sætte den ind igen, det hjalp ikke.

Når jeg åbner mailfunktionen står der "skrivebeskyttet" og den accepterer ikke at jeg har ændret password.

Har brug for en der kan hjælpe med dette og gerne i et simpelt sprog. Har forsøgt via nettet men jeg er ingen IT nørd og forstår simpelthen ikke deres indviklede svar !
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 15:54 #1
Kan du oplyse om du sætter den op som POP3 mail eller IMAP mail?

Hvis det er POP3, så er indstillingerne som følger:

POP settings for Yahoo Mail
Incoming Mail (POP) Server

Server - pop.mail.yahoo.com
Port - 995
Requires SSL - Yes
Outgoing Mail (SMTP) Server

Server - smtp.mail.yahoo.com
Port - 465 or 587
Requires SSL - Yes
Requires TLS - Yes (if available)
Requires authentication - Yes
Your login info

Email address - Your full email address (name@domain.com.)
Password - Your account's password.
Requires authentication - Yes

Gå i mail - indstillinger - konti og marker din Yahoo konto. Check at alt er som anført under serverindstillinger.

Hvis du bruger den som IMAP er det andre indstillinger, men kom lige tilbage.
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2016 - 20:53 #2
Har lige læst at der er problemer med Yahoo mail på ældre udgaver af Mac OS.
Hvilken version kører du? MacOS Sierra? Tryk på æblet i øverste venstre hjørne og på Om denne Mac. Nu kan du aflæse versionsnummeret 10.x.x
Avatar billede sd8220 Seniormester
02. december 2016 - 22:37 #3
Et bud er, at dit system ikke understøtter den sikreste måde for login til yahoo's system.

Du er derfor nødt til at lave en app-specifik adgangskode til din yahoo, som du bruger til dit mail-program.

Du sætter det op under konto-indstillinger på yahoo's hjemmeside et sted - jeg kan selvf IKKE huske hvor ,-()

/Sebastian
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2016 - 10:31 #4
Nederst i dette link er en temporær løsning
https://help.yahoo.com/kb/account/sln27791.html

Hvis du ikke kører seneste MacOS foreslår jeg stadig du opgraderer, det er gratis.
Avatar billede Connie Praktikant
10. december 2016 - 11:37 #5
IMAP mail er den jeg har.

10.10.05 version OS X Yosemite

MEN alle mine problemer startede først da Yahoo kom med en meddelelse om at man skulle ændre password pga. div. problemer.
Så ændrede jeg mit password og så brød h...... løs !
Dvs. den indbyggede mailfunktion der er i min mac, ligger nede i proceslinjen, den virker ikke mere, når jeg trykker på den er mine mails væk.
Jeg kan via yahoo gå ind i min mail, bare irriterende at den funktion ikke virker mere.

Synes jeg har prøvet alt det i beskriver men enten er jeg ikke smart nok ellers er der noget andet galt, som jeg ikke lige kan regne ud.
Må nok ned til en butik og have hjælp.

Tak fordi I forsøgte at hjælpe