Avatar billede hubertus Seniormester
03. december 2016 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

run-time error 1004 ved brug af userform

Hej eksperter

jeg har en userform, som jeg aktiverer via en commandbuttom. I userformen er der 3 valgmuligheder, som hver især aktivere en ny userform. Arket er beskyttet og delt. Jeg får en run-time erroer 1004 method of worksheet class failed, når jeg vælger en af de valgmuligheder. Hvis ikke arket er delt, så virker det fint.
Nogle ideer til, hvad jeg skal forsøge?
Avatar billede hubertus Seniormester
03. december 2016 - 11:35 #1
Rettelse: det er ikke en commandbuttom, men en knap på regnearket.
03. december 2016 - 11:49 #2
det er svært at svare på med den mængde information du giver - men worksheet calls failed... måske du har underliggende kode til arkene, som fejler når du "hopper" rundt - du er velkommen til at sende en fil på mail
Avatar billede jkrons Professor
03. december 2016 - 12:45 #3
Der er mange VBA funktioner, der ikke virker i delte mapper. Måske er du ramt ind i en af dem. MS havde tidligere en lang liste på deres hjemmeside, men jeg kan desværre ikke længere finde den. Se mere her:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/6ccb2de2-e080-45e1-a806-f29f2c69916c/common-issues-of-shared-workbook?forum=excel
03. december 2016 - 18:32 #4
hubertus - når man kikker på listen, som jkrons har linket til, så ses det som punkt nr 2 at du ikke kan ""Insert or delete blocks of cells"", men  ""You can insert entire rows and columns""

I din indsæt kode står der:
Rows(cell & ":" & cell).Select
Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove

Du skal lave løsningen, således du laver .EntireRow.Insert  istedet for nuværende metode - listen fra jkrons er super at holde din kode op imod, hvis der er andre uheldigheder...
Avatar billede hubertus Seniormester
08. december 2016 - 11:17 #5
Smartoffice - tak for hjælpen, det har i alle tilfælde hjulpet mig et stykke på vej, så må vi se om jeg kommer i mål :0))

jkrons: tak for listen - det er godt nok mange begrænsninger, som der er på delte ark - øv. Jeg vil gemme den til senere brug. :0))