Avatar billede ABE15 Seniormester
03. december 2016 - 12:11 Der er 5 kommentarer

Hvordan tilføjer man en makro i en eksisterende makro?

Hej..
Jeg har en færdig makro i Excel, hvor jeg gerne vil have tilføjet en makro mere. Findes der en beskrivelse af hvordan man gør det?
Avatar billede jkrons Professor
03. december 2016 - 12:33 #1
Kan du ikke forklare lidt nærmere? Hvad mener du med, at du vil tilføje en makro mere? Er det koden du vil tilføje eller vil du have din makro til at starte en anden makro eller...?
Avatar billede ABE15 Seniormester
03. december 2016 - 12:45 #2
Jo det er der upræcist formuleret.

Jeg har indspillet en makro i Excel som laver sidehoved og sidefod samt diverse justeringer. Nu vil jeg gerne have tilføjet en makro som via en knap i arket, kan danne en PDF af de aktive ark. Den nye makro er klar men hvordan får jeg den ind i den eksisterende? Jeg kan selvfølgelig gå ind og redigerer i den eksisterende og sætte den ind i kodeteksten. Men spørgsmålet er bare om det er den eneste måde problemet kan løses?
Avatar billede jkrons Professor
03. december 2016 - 13:07 #3
Jeg er stadig ikke helt med. Skal din makro både lave sidehoved/of mm og gemme som PDF? Eller skal det være to forskellige makroer.

Hvis det kun skal opfattes som en makro, kan du enten kopiere hele koden fra den nye ind i den gamle, eller du kan lade den første makro kalde den anden

Application.Run ("Modulenavn.procedurenavn") fx

Application.Run ("Module7.allevejene")
Avatar billede Hestehat Seniormester
03. december 2016 - 13:37 #4
Du kan også bare have den som en selvstændig sub og så kalde den via din knap.

På den måde kan du køre makro nummer 2 selvstændigt.
03. december 2016 - 16:55 #5
Du kan lave lige så mange makro'er du har lyst til - en makro ser typisk således ud:

Sub [et navn]
    ...noget kode
End Sub

Dem kan du have lige så mange af du vil, og de knapper du laver kan kalde det du har lyst til...

Eksempel på PDF kode kan findes er http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014194