Avatar billede bent-mark Juniormester
03. december 2016 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fjerner jeg RSA-2048 og AES-128

Hej
Jeg har en computer fra en ven som har denne dejlige RSA-2048 og AES-128 virus i systemet, den er stoppet og nu skal den fjernes fra maskinen, hvordan gøres det bedst, kan det gøres ved at geninstallerer Windows 10 eller???
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2016 - 14:10 #1
Hvordan har du stoppet den?
Ja geninstallering af windos efter at partitionen er overskrevet.
Men det er jo noget besværligt, har du prøvet f.eks. Malwarebytes?
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2016 - 14:28 #2
På nettet findes der en side på Dansk, som har et værktøj til fjernelse af Locky ransomware Men det fremgår ikke hvem der står bag dette værktøj, så jeg ville IKKE selv bruge det. http://alkomat.dk/guide/locky/
Avatar billede bent-mark Juniormester
04. december 2016 - 11:32 #3
Jeg takker for oplysningen, jeg vil prøve den og komme tilbage med resultatet.
Da jeg ikke har noget at miste er det jo værd at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2016 - 12:59 #4
Ok, det som jeg kunne frygte er, at det er et andet Malware program.
Avatar billede bent-mark Juniormester
06. december 2016 - 18:42 #5
Jeg har nu brugt programmet i linket og det ser ud til at malwaren er holdt op med at fungerer når jeg lægger nye filer ind på computeren. Programmet fjernede en del skidt og skrammel på computeren 13 stk. i alt.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2016 - 19:15 #6
Fint :-)