Avatar billede finb Ekspert
04. december 2016 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logge tidspunkt - hvordan ?

Hvordan kan jeg på en simpel måde logge,
hvornår nat-leverandøren åbner døren ?
Ved ur, der starter, når han åbner døren ?
Bordregner med nu(), der printer en strimmel (findes det ?)
Sensor, der sender en sms ?
Timetæller ?
Vildt-kamera ?
Køreskive ?
Evt. mekanisk løsning ?
Har du nogen forslag ?
Tak finb
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 14:28 #1
Placér et ur ved døren (over). Opstil et webcam med bevægelsessensor. Den tager så et billede hver gang nogen kommer eller går med et klokkeslet. Hvis du også har en afrivningskalender, så er dokumentationen på plads. Det er en Storm-P løsning, men jeg tror det virker.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. december 2016 - 18:02 #2
Enig med #1..

Men sæt om muligt kameraet på den indvendige side af døren. Og lad det pege direkte ned hvor personen går ind..

Så slipper du sikkert for en masse "fejlmeldinger"..

Edderkopper, lysskær m.m. fra biler og andet, kan sagtens give masser af falske registreringer.. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. december 2016 - 18:06 #3
Der findes billige kamera der registre direkte på et hukommelseskort. Som så senere bare aflæses i en pc.. De kræver bare lidt strøm, og er uafhængig af manglende mulighed for netadgang (Lan eller wiifi)
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 23:56 #4
Et trådløst kamera som dette
http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/overvagning-og-sikkerhedskamera/BELNETCAM/belkin-netcam-wi-fi-overvagningskamera
kan "se" i mørke. Kræver trådløst netværk og el-forsyning. Det sender en e-mail til dig hver gang der er bevægelse. Følsomhed kan reguleres.
Avatar billede finb Ekspert
05. december 2016 - 10:27 #5
Kameraet kan principielt fotografere "hvadsomhelst", da
dato og tid står i metadata.
Tak til #4