Avatar billede swaco Seniormester
04. december 2016 - 11:49 Der er 16 kommentarer

outlook 2007

hej
en der kan hjælpe her
jeg vil gerne have en kvittering for modtagelse af email i outlook 2007
ikke en kvitterings for læsning.
men selv om jeg sætter flueben ved kvittering for læsning, medtager jeg det ikke.
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 12:09 #1
Som jeg husker det bliver modtageren spurgt om han vil sende kvittering og kan fravælge. Prøv at sende en testmail til en ven, mens du sidder ved siden af.
Avatar billede swaco Seniormester
04. december 2016 - 12:20 #2
hej Ink

tror du har misforstået mit spørgsmål det er ikke kvitering for læsning det er kvitering for modtagelse og den skal der ikke gives tilladelse til
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2016 - 12:45 #3
Avatar billede swaco Seniormester
04. december 2016 - 18:40 #4
hej 220661
det var ikke lige det
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2016 - 20:42 #5
Avatar billede swaco Seniormester
04. december 2016 - 22:18 #6
220661
prøv at læs tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2016 - 22:51 #7
Ja det har jeg også gjort, men måske har jeg misforstået budskabet.
Avatar billede swaco Seniormester
05. december 2016 - 08:32 #8
220661
jeg skriver jo netop, det ikke er kvittering,for læsning men for modtagelse, det er 2 forskellige ting.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2016 - 09:44 #9
#3 er faktisk svaret - der er 2 flueben - dene ene som sender mail når mailen er modtaget (øverste flueben), og den anden KAN sende en mail, når mailen er læst --> men det afhænger om modtageren sender kvitteringen - man får en boks op, hvor man kan sige "send" eller "ikke send".
Dog skal der bemærkes, at ikke alle Servere sender mailen tilbage om mailen er modtaget - så det er ikke 100% sikker, at du vil få mailen.
Prøv at send disse mails til dig selv, så kan du jo selv se, hvordan det ser ud.
Også kan det være, at du skal ind i dine sendte mails, for at se kvitteringen (der bør være en respons-knap, som først kommer frem, efter du har modtaget den første respons)
Avatar billede swaco Seniormester
05. december 2016 - 10:04 #10
Thomas S
prøver lige igen

som skrevet så er det når jeg vil have kvittering for modtagelse
og ikke for at mail er læst.
Avatar billede swaco Seniormester
05. december 2016 - 10:08 #11
jeg kan også  skrive det sådan her.::

jeg får kvittering når jeg beder om det for læsning
jeg får ikke kvittering når jeg beder om det for modtagelse
jeg får kun kvittering for læsning selv om jeg beder om begge muligheder

så måske det er bedre at forstå nu
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2016 - 10:08 #12
Som skrevet:
"der er 2 flueben - dene ene som sender mail når mailen er modtaget (øverste flueben)"
Avatar billede swaco Seniormester
05. december 2016 - 10:30 #13
Thomas S
vi to kommer ikke videre
du kan ikke forstå det jeg har skrevet ej heller det i # 11
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2016 - 16:02 #14
Jeg hopper af her :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2016 - 16:53 #15
har lige set, at vi 2 har skrevet samtidigt, har derfor ikke set #11...

Modtager du aldrig kvittering for modtagelse? eller kun nogen specifikke mailadresser? ikke alle server tillader at svarmail ved modtagelsen - så prøv evt. med forskellige modtagere
Avatar billede swaco Seniormester
05. december 2016 - 17:11 #16
@Thomas S
nej modtager aldrig kvitteringer for modtagelse
men fint for læst.
har prøvet 15-20 mail adr nu.samt kørt rep.af outlook 2007 fra cd