Avatar billede Calle5463 Forsker
04. december 2016 - 13:25 Der er 6 kommentarer

Langsom XAMPP

Jeg har installeret XAMPP. Det fungere fint, men er lang tid om at "vågne" hvis jeg ikke har "motioneret" det et stykke tid (vi taler om halve timer)

Er det normalt, er der noget jeg kan/bør gøre/være opmærksom på?
Avatar billede cht22 Professor
04. december 2016 - 13:38 #1
Nej det er ikke normalt. Jeg oplevede samme problem med wordpress kørende på en server der blev brugt til meget andet også. Så lagde jeg det over på sin egen server og så blev siden meget hurtigere. Bruger du wordpress eller hvilke sider er der tale om?
Avatar billede Calle5463 Forsker
04. december 2016 - 14:39 #2
#1
Ja, jeg bruger WP og er pt igang med at lave noget php-gymnastik (lille forening, adm af medlemmer og bådpladser)

Jeg bruger ikke XAMPP'en til andet. Det fungere uden problemer, men den er bare længe om at reagere hvis ikke jeg har været i kontakt med den et stykke tid.

Har netop startet den og kaldt på siden i browseren: ~20 sekunder.
Når jeg "hopper" til andre sider, fx med en kontaktformular der indlæser kontaktpersoners emailadresser fra mysql er reaktionstiden egentlig fin nok (<1 sek)

Men lader jeg siden være, så er det lidt som XAMPP-motoren går i stå .....
Avatar billede Calle5463 Forsker
04. december 2016 - 14:41 #3
Skal lige præcisere: Den er ikke halve timer om at vågne - det er efter den har sovet i halve timer den er faldet i søvn :-)
Avatar billede cht22 Professor
04. december 2016 - 15:52 #4
Kan det evt. være fordi harddisken er sat til at stoppe efter et stykke tid?
Avatar billede Calle5463 Forsker
04. december 2016 - 16:40 #5
Ja ved du hva'!
Jeg har 4 diske, XAMPP ligger på F:
Iflg strømstyring slukkede diske efter 20 minutter nu sat til "aldrig"
Det prøver vi lige ......
Avatar billede Calle5463 Forsker
09. december 2016 - 13:47 #6
Medmindre jeg ikke ahr fået ændret paus-ningen af harddisken, så var det tilsyneladende ikke det - øv.