Avatar billede Nikolaj Riis Juniormester
04. december 2016 - 17:17 Der er 1 kommentar

Tribbel skærme (ikke det samme spørgsmål igen)

Hej jeg skriver igen fordi jeg følger ikke helt jeg fik svar på hvad jeg ville.

Men det jeg tænker er at have 3 skærme ialt
De 2 yderste skærme er normale 1080 skærme (og 23 tommer eller 27)
Og den midterste skærm er en ultrawide eller en 4k skærm

Men mit spørgsmål er:
1. Hvad skal jeg købe som min midterste skærm en 4k eller ultrawide
2. Kan det overhoved lade sig gøre med 2 anmindelige skærme og en 4k eller ultrawide?
3. Hvad tror i der vil være bedst, hvis jeg godt kan lide at spille og at redigere videoer?
4.undskyld, jeg ved godt jeg allerede har skrevet om det her men syntes bare ikke jeg fik udybet det nok

Fortsæt goddag :)))))))
Avatar billede eurositi Ekspert
04. december 2016 - 19:59 #1
Du køber da bare NVidia's 1080 GTX. Her er en (meget begejstret) stresstest af denne GPU med tre skærme - tre 4K skærme med en samlet opløsning på 11520 x 2160 x 60 FPS, vel at mærke! ;)
http://www.tweaktown.com/articles/7708/nvidias-geforce-gtx-1080-gpu-benchmarked-triple-4k-11-520-2160/index.html

Jeg tror dog, at det vil se fjollet ud at køre med udvidet skrivebord i vidt forskellige opløsninger. Enten kører du nogenlunde ren fuld HD, eller også nogenlunde ren 4K.

Jeg fant aldrig ud af, om du havde hardwaren til det i forvejen? Ellers er der et godt bud her: http://topdata.dk/product.asp?product=10795

Husk også at købe certificerede Displayport-kabler - eller de helt nye HDMI 2.0 kabler. Ellers kan det give problemer... Har jeg læst.