Avatar billede Urosjokic Juniormester
04. december 2016 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bios batteri.

Hej,

Jeg har et bundkort som er 4 år gammel. og min computer er begyndt og opføre sig meget underligt.
Nogle apps vil den ikke åben den kommer med mange fejl. + den gemmer ikke min logge ind til mine programmer mere så skal skrive kode hver gang.

Kan det være mit bios batteri som er helt ude og skide? Eller vil en omformatering løse problemet.

Har scannede for virus og der er ingen så den er udelukket :)
Avatar billede Slater Ekspert
04. december 2016 - 19:26 #1
Nej, overhovedet ikke. CMOS batteriet eksisterer kun for at holde computerens interne ur kørende, når maskinen er slukket, og på ældre maskiner, for at gemme BIOS-indstillingerne i den særlige hukommelse. Det har intet andet formål.

Jeg ville umiddelbart skyde på noget softwarerelateret.
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 19:26 #2
Jeg ville starte med at skifte batteriet, det koster jo ikke en formue ;-)
Men det lyder nu mere som der er andre problemer. Har du også skannet for malware og adware?
Avatar billede Urosjokic Juniormester
04. december 2016 - 19:29 #3
Kan du anbefale en malwaere/ adware program til at scanne som er gratis ? :) Så kan jeg lige prøve det til at starte med.
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 19:37 #4
Der er Malwarebytes her
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Så er der AdwCleaner
http://download.cnet.com/AdwCleaner/3000-7786_4-75851221.html

Du kan også rense med JRT - junk removal tool
https://www.malwarebytes.com/junkwareremovaltool/

Endelig kan du anvende windows tweaking
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Alle nævnte er gratis udgaver.
Avatar billede Urosjokic Juniormester
04. december 2016 - 19:43 #5
Mange tak. jeg prøver det lige og hvis det stadig er problemet må det være en formatering :)
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2016 - 19:48 #6
Især den sidste tager lang tid og kræver kørsel i fejlsikret tilstand, så start med de 3 første.
Derefter hvis nødvendigt sætter du et par timer af ;-)
Avatar billede posten Ekspert
05. december 2016 - 01:03 #7
du ku jo også se om din pc. har den rigtige dato + ur hvis ikke er det
så skift batteriet