Avatar billede chr_dk8270 Novice
04. december 2016 - 19:29 Der er 3 kommentarer

Access - fejlmelding

Ved åbning af Access på min bærbare computer får jeg følgende fejlmeddelelse: Microsoft Access-dataprogrammets arbejdsgruppefil kan ikke åbnes.
Jeg har forsøgt en geninstallering af hele Officepakken (Home-Ofiice) uden løsning.
Nogen der kender en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2016 - 08:24 #1
er det en bestemt fil du prøver at åbne, eller er det rent access med en tom database?

hvis det er rent access, ville jeg prøve at afinstallere office-pakken, genstarte pcen (sletter tit nogen henvisningen i registreringsdatabasen) og så installere den igen, og se om det hjælper
Avatar billede chr_dk8270 Novice
07. december 2016 - 17:00 #2
Hej Thomas
Tak for dit svar.
Det er begge dele.
Jeg har forsøgt med af- og geninstallation, men desværre uden positivt resultat.
For et stykke tid siden talte jeg med en Access hjælp i vel nok flere timer, også uden resultat. Det er jo lige før jeg føler mig nødsaget til at måtte købe en anden computer, men det er dog lige godt for galt.
Jeg bider tænderne sammen lidt endnu
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 08:20 #3
efter lidt søgning på nettet fandt jeg denne link:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_access-mso_winother/cannot-open-or-create-any-database-in-access-2007/881b70b5-4cb3-4ad9-86b3-3ae6d701e3e8
her handler det godt nok om access 2007, men du kan prøve at søge efter filen "SYSTEM.MDW" - det er tilsyneladende en arbejdsgruppefil som access danner - og den bliver ikke slettet, når du afinstallerer Office-pakken