Avatar billede keld. Praktikant
06. december 2016 - 11:15 Der er 24 kommentarer

WIFI ikke gyldig IP konfiguration

hejsa
Min Bærbar hoppede pludselig af vores net, den vil ikke logge på igen.
Den skriver at: Wi-Fi har ikke gyldig IP-konfiguration
hvorfor gør den det :-(
Avatar billede Mikael Ekspert
06. december 2016 - 11:23 #1
Og selvfølgelog har du allerede forsøgt at genstarte din route ??? ;)
Avatar billede keld. Praktikant
06. december 2016 - 11:34 #2
Ja flere gange, den hoppede af i går og kan bare ikke få den på igen.
ipad og iphone kører uden problemer på routeren. det er en halv år gammel Asus pc
Avatar billede Lone Praktikant
06. december 2016 - 11:36 #3
Følger lige med, da jeg har samme problem. Har forsøgt at genstarte router,  nulstille, netværkskort, men uden held. Får samme besked når jeg prøver at lave hot spot med mobiltelefonen også
Avatar billede Mikael Ekspert
06. december 2016 - 11:48 #4
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. december 2016 - 11:57 #5
Bruger du windows10? Så kan det skyldes at strømspare funktion er slået til.
Prøv dette: Enhedshåndtering - netkort - strømstyring.
Fjern flueben ud for "Windows lukker for enheden for at spare strøm"
Genstart PC. Det rydder DNS for evt. indsat IP-adr. IP skal som hovedregel stå til automatisk, men netop strømspare funktionen kan gøre at PC indsætter loop back ip.
Avatar billede Lone Praktikant
06. december 2016 - 12:18 #6
Tak for hjælpen, det hjalp at slå strømstyring fra ?
Avatar billede Mikael Ekspert
06. december 2016 - 13:10 #7
#5.. Den snupper jeg lige..

Jeg har længe haft problemet på min Acer win 7 home 64 bit.

Ikke at jeg lige fik samme meddelelse omkring IP, men et andet irriterende problem.

Det er kommet efter at jeg satte ny router op (wiifi).

Problemet som KUN rammer MIN bærbare på wiifi, er/var ?? at var/er der bare een anden bærbar på samme wiifinet, så kunne min Acer ikke få internet. FØR END at routern blev genstartet. Og KUN på den ene bærbare.. De andre havde ikke det problem.

Så nu har jeg i min win 7 fjernet pågældende flueben i strømbesparelsen..

Er spændt på om mit problem så er væk ?? ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. december 2016 - 13:23 #8
Jeg håber det virker for dig. Min erfaring gælder som sagt for windows 10. Læg gerne et svar om det virker ;-)
Husk også lige at checke om DNS er sat til automatisk IP. Eller måske nemmere, genstart PC.
Avatar billede Mikael Ekspert
06. december 2016 - 13:51 #9
#8.. Melder tilbage.. De næste par dage er der flere bærbare på samme wiifi.. Men da det ikke sker hvergang, så er der stadig god mulighed for at teste om l.... virker efter ændringen ;)
Avatar billede Tina Praktikant
15. december 2016 - 15:35 #10
Nu har jeg forsøgt det der står på denne side men intet har hjulpet. Jeg har en Acer E1-572G og har pludselig ikke trådløs forbindelse til internet. Fejlmeddelelse: " Wifi" har ikke en gyldig IP- konfiguration . Jeg bruger Windows 10. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak . PS . Strømsparefunktion er ikke tilsluttet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2016 - 16:12 #11
Du kan prøve dette:
Nulstille netkort (Søg netkort, og du kommer til menuen)

Nulstille vil fjerne og geninstallere alle dine netværkskort, og sætte andre netværkskomponenter tilbage til deres oprindelige indstillinger. Du skal muligvis geninstallere anden netværkssoftware bagefter, f.eks. VPN-klientsoftware eller virtuelle switches.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2016 - 16:15 #12
En anden mulighed hvis alt andet svigter: (Husk at køre som Admistrator)
Kør følgende kommando i en administrator prompt :
NETSH WINSOCK RESET

NOTE
netsh winsock reset is useful command that you can use in Microsoft Windows to reset winsock catalog back to default setting or clean state. You can try this if you are having following Internet access or networking problems but still failing to resolve the problem after trying all other suggestions.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2016 - 16:17 #13
...jeg glemte, du skal genstarte computer efter netsh winsock reset!
Avatar billede Tina Praktikant
15. december 2016 - 17:00 #14
Tusind tak, Uvanga. Jeg vil prøve .
Avatar billede Tina Praktikant
15. december 2016 - 17:07 #15
Nå, uden at forsøge videre, blev jeg tilsluttet WiFi. Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde, men jeg har været inde og deaktivere Wifi og så må jeg ha gjort noget andet også, for nu virker det :-). Jeg er glad for din hjælp Uvanga, da det er anden gang indenfor 1 uge at jeg har haft dette problem, så næste gang forsøger jeg det du skrev. Tak.
Avatar billede Finn Praktikant
19. december 2016 - 10:57 #16
Tak, jeg havde det samme problem på min Lenovo, det forsvandt da jeg slog strømstyring fra og genstartede. Den er da lige til "Gakkelak.dk" i Politiken.

Finn
10. januar 2017 - 16:58 #17
Den her ret simple instruktion løste problemet på min Lenovo:

http://joomlaboy.com/tutorials/computers/189-solved-wifi-doesn-t-have-a-valid-ip-configuration

PS: App'en "Services" hedder "Tjenester" på dansk
Avatar billede Nanna Sander Jensen Praktikant
15. januar 2017 - 18:18 #18
#17 løste problemet på to computere med samme problem
Avatar billede apviking Praktikant
23. januar 2017 - 10:44 #19
Tak til Uvanga, det virkede på min Surface 2. Det er da for vildt at Microsoft ikke finder en løsning på dette.
Avatar billede Jens I Praktikant
09. april 2017 - 12:43 #20
Uvanga, tusind mange tak. Min søns computer drillede (kunne ikke komme på nettet), og dit råd "Fjern flueben ud for "Windows lukker for enheden for at spare strøm"
Genstart PC." virkede.
Fantastisk!
Avatar billede Woody Praktikant
27. april 2017 - 15:19 #21
Jeg havde samme problem. Mit problem skyldes at pc'er, som er blevet opgraderet fra windows 8 til 10, og derefter bliver opdateret kan give nogle problemer.

Jeg løste dem ved at gøre følgende.

Her har du de kommandoer vi skal bruge til at nulstille ip konfigurationen hvis du oplever problemer med din IP konfiguration.

1. Start med at trykke på Windows ikonet i venstre hjørne, og når start-menuen dukker op skal du trykke på "C", "M" og "D" på tastaturet.
2. Nu burde der være et program som hedder "Kommandoprompt". Her skal du højre-klikke, og vælge "Kør som Administrator".
3. Nu burde der så være et sort vindue hvor du kan skrive følgende kommandoer
netsh winsock reset (tryk enter)
netsh int ip reset (tryk enter)
4. Efter at du har indtastet disse kommandoer skal din PC genstartes, dit problem kan på nuværende tidspunkt være løst. Men hvis ikke er, går vidre til næste skridt.
5. Åben Kommandoprompt igen ligesom før. (se step 1 og 2)
6. Indtast følgende kommandoer markeret med fed skrift:
ipconfig /release (tryk enter)
ipconfig /renew (tryk enter)
ipconfig /flushdns (tryk enter)
7. Genstart din pc og se om dit problem nu er løst.
Avatar billede Martin Larsen Praktikant
27. november 2017 - 10:42 #22
Woody det hjalp med mit problem. Fedt tak for rådet
Avatar billede lenejeppesen Praktikant
14. juni 2018 - 14:09 #23
Min pc gør det samme, har så for sjovt sat min gamle pc til og den virkede. Er det mon så netværkskortet der er gået sig en tur?
Avatar billede Josta Praktikant
31. august 2018 - 21:11 #24
Woody, tusinde gange mange tak, har kæmpet i MÅNEDER med dette problem uden held... Fulgte din anvisning, den var super nem at følge selv for en computer retarderet som mig... Det fungerede straks, så er online igen, tusinde tak for hjælpen