Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 20:55 Der er 12 kommentarer

Mit nye SD kort er fyldt

Hej eksperter
Jeg har lige fået nyt SD kort til mit Nikon kamera, jeg bliver bedt om at formatere kortet når jeg sætter det i, det har jeg gjort og nu skriver det så at kortet er fyldt, men der er ikke noget på kortet.
What to do ?
Mvh. Malene
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2016 - 21:00 #1
så til SD Association hjemmeside og klik på " Download SD Formatter " knappen nederst på siden . Læs den " End User License Agreement " , og klik derefter på " Jeg accepterer " , hvis du er enig med vilkårene . Klik på " Gem " i pop-up vinduer for at starte download . Dobbeltklik på den gemte fil , når overførslen er færdig , og følg trin -for-trin anvisninger installationsguiden til at installere og starte programmet .
2 .
Klik på " Drive " drop -down menuen i SD Formatter 's vindue og vælg SD-drev (normalt " E :". )

3 .

Klik på knappen "Indstillinger" og vælg " FULL ( Erase ON ) " formateringsindstilling fra " Format Type " drop -down menu . Vælg " ON "fra " Format justering af størrelsen " drop -down menuen og klik på " OK ".
4 .
Klik på " Formater " og derefter " OK " i bekræftelses- pop-up .
5 .
Klik på " OK " i bekræftelses pop-up , når formateringen er fuldført .
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2016 - 21:05 #2
Hvilket Nikon og hvilket SD-kort?
Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 21:06 #3
Tusind tak for svaret, det prøver jeg.
Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 21:10 #4
Det er et Nikon D3000 og SD kortet er et 128GB Lexar professional1000x150MB/s
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2016 - 21:11 #5
dur #1
Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 21:26 #6
Nej desværre ikke, den skriver

Could not format the Memory Card.
Either the drive or the Memory Card is not supported by this software
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. december 2016 - 21:40 #7
En Nikon D3000 skulle kun kunne klare et 32GB kort.
Prøv med et kort med mindre datakapacitet.
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2016 - 21:50 #8
Er du sikker på, din D3000 understøtter SDXC, som dit kort på 128GB må være? Jeg tvivler på, det vil acceptere mere end 32GB som SDHC-formatet dækker.

http://improvephotography.com/30635/beginners-dilemma-2-which-card-to-buy/
Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 22:11 #9
Nej det er jeg overhovedet ikke sikker på :) jeg er ret ny så jeg fik at vide at det var det bedste af det bedste så sådan et tog jeg, men nu tænker jeg at jeg bytter det til et 32GB 2000x / 300MB/s det vil mit Nikon vel så godt kunne arbejde sammen med.
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2016 - 22:30 #10
Det burde virke. I den forbindelse bør du måske lige overveje en ting: Hvor ofte får du brug for 32GB til en enkelt session? Det bliver noget dyrere, men jeg vil til hver en tid foretrække at anskaffe flere, mindre kort med den samlede lagerplads, jeg regner med at få brug for. Har du nogensinde hørt rygter om, at et hukommelseskort kan fejle? Hvis du står med alle dine billeder på eet kort, og det fejler, såååh! Ligeledes, hvis du er ude i marken, og dit hukommelseskort pludselig ikke virker, og du kun har det ene, så er du på spanden.

Et andet godt råd: Overfør alle billederne til computeren så hurtigt som muligt, efter din fotosession er overstået. Når du så næste gang skal ud og tage en masse billeder, så formater kortet i kameraet, før du går i gang. Det er en god måde at undgå korrupte filer og hukommelseskort på.
Avatar billede Karlsson Novice
06. december 2016 - 22:39 #11
Ja det kan der selvfølgelig være noget om, der er meget at lære :)
Mange tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2016 - 22:55 #12
Velbekom :-)

Og for at gøre det hele endnu mere forvirrende, så tvivler jeg stærkt på, at din D3000 kan udnytte den overførselshastighed, det kort er specificeret til. Det har trods alt et par år på bagen. Prøv at læse linket herunder, det kan måske gøre anskaffelsen af hukommelseskort lidt billigere

http://www.alphr.com/features/380167/does-your-camera-need-a-fast-sd-card