Avatar billede mjansen Seniormester
07. december 2016 - 10:35 Der er 20 kommentarer

MalwareBytes løber løbsk

Jeg har en pc som har kørt med norton antivirus.

Som så er hold op med at virke.

Jeg har installeret Avast på den som ikke finder noget virus.

Jeg har kørt CCleaner.

Men når jeg køre MalwareBytes finder den 2 Objeker under "Pre-Scan Operations"

Når den så når til "Heuristisk analyse" går den amok og kommer op på over 160.000 MalwareBytes holder op med at svare, og computeren køre langsomt.

Jeg har prøvet at køre den 3 gange.

Startede den sidst her i går aftes og i morgen var pc bare låst....

Har prøvet at scanne med SuperAntiSpyware som ikke finder noget.

Nogen forslag??
Avatar billede Hestehat Seniormester
07. december 2016 - 10:42 #1
Jeg tror jeg ville forsøge mig med Kaspersky Rescue disk og se hvad den kan finde ud af.

https://support.kaspersky.com/4162
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2016 - 12:10 #2
Prøv Superantispyware free. http://www.superantispyware.com/
Jeg har haft Malwarebytes i flere år, og den har altid kørt godt.
Har du prøvet helt at afinstallere den med Revo, og geninstallere?
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2016 - 12:30 #3
er norton så afinstalleret helt, da du fik avast på plads?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2016 - 16:47 #4
Mener at Malwarebytes Cameleon kører uden at Windows kører:
https://www.malwarebytes.com/chameleon/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2016 - 18:16 #5
Prøv at gå i start og find Malwarebytes mappen under programmer
Når du trykker på denne, så tryk på øverste boks der starter Cameleon.
Prøv at køre programmet herfra.
Avatar billede mjansen Seniormester
07. december 2016 - 18:31 #6
Status Så er Kaspersky færdig med at køre

ca. 131000 som den ikke kunne scanne som ligger i mappen "myPC Backup"
som jeg har afinstalleret!

Har nu sat windows til at slette denne mappe!

Så mon ikke det er de filer malwarebytes har kastet op over.....

Forsættelse følger
Avatar billede mjansen Seniormester
07. december 2016 - 18:51 #7
Har nu slette mappen det tog ca 10 minutter.

Provet at starte Malwarebytes op uden held.

Installeret Revo og er i gang med at afinstaller malwarebytes der det tager også lang tid.....
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 08:24 #8
Malwarebytes blev fjernet, men Revo fik aldrig ryddet op gik i baglås.... så blev nød til at genstarte.

mappen malwarebytes (er tom) ligger stadig under programmer, sletter den manuelt.

Prøver at geninstaller malwarebytes, men kommer kun til hvor den skal oprette mapper så fryser den.

Har prøvet at installer i en anden mappe med samme resultat.

Har kørt en chkdsk /r/f hjælper heller ikke.

kører nu sfc /scannow

Mystisk.
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 10:00 #9
har afinstalleret avast og installeret avg som heller ikke finder noget.

kan stadig ikke installer malwarebytes
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 12:09 #10
220661

Har nu forsøgt at installer den malware som du sendte link til.

Den åbner i en dos promp og downloader, hvorefter den begynder install. og fryser samme sted som når jeg installer den alm malwarebytes.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2016 - 12:28 #11
malwarebytes - bare tag den almindelige installationsfil, højreklik på den, og vælg 'kør som administrator'
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 12:30 #12
claes57 - Er prøvet
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 12:35 #13
Noget låser så jeg ikke kan installer malwarebytes.

Ved ikke om det er noget malwarebytes har efterlad på pcen eller det er virus windows eller et andet program.

Har aldrig oplevet sådan et problem før.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2016 - 13:32 #14
backup af data, og via mediacreationtool fra microsoft laves et nyt/rent installationsmedie, og så ellers bare helt forfra med maskinen. Husk at hente drivere til maskinen til usb inden, så de kan indlæses og derefter komme på nettet.
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 13:40 #15
claes57
Også tæt på jeg gør....

Det irritere mig bare at jeg ikke kan forstå hvorfor....
Avatar billede Hestehat Seniormester
08. december 2016 - 13:54 #16
For lige at gentage mig selv; hvorfor så ikke prøve med Kaspersky Rescue disk?
Avatar billede mjansen Seniormester
08. december 2016 - 14:14 #17
Hestehat

Læs #6
Avatar billede Hestehat Seniormester
08. december 2016 - 18:15 #18
Wups... Min fejl ;) Beklager...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2016 - 19:26 #19
noget er galt i windows - http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
scroll ned til "Download Windows Repair Free/Pro"
hent den ved "Direct Download"
Programmet køres - i bunden står, at den hellere vil køres i fejlsikret mode - den vælger du, pc genstarter fejlsikret, og du starter programmet igen.
Du springer direkte til faneblad 'backup' og laver backup og gendannelsespunkt - herefter fanebladet '+ repair' sæt det i gang med alt, hvad den selv foreslår.
Efter en rum tid er den færdig og vil genstarte - ok til det - og den starter i normal mode. Afinstaller programmet (vi er færdige med, hvad det kan), og test malwarebytes
Avatar billede bpb Seniormester
17. januar 2017 - 23:09 #20
Husker svagt, at Malwarebytes bedst afinstalleres med et særligt program, som downloades gratis fra deres hjemmeside.

Havde brug for det for et par år siden.  Det fungerede upåklageligt.  Malwarebytes kunne uden videre installeres igen bagefter.