Avatar billede aphandersen Juniormester
07. december 2016 - 14:43 Der er 6 kommentarer

Geninstallering af Mac OS X bliver aldrig færdig

Jeg har en Mac book pro, hvor jeg er nødt til at geninstallere den. Årsagen er at da jeg startede den op blinkede der bare en mappe med et spørgsmålstegn. Ved at trykke på Cmd+R under opstarten kom jeg ind til systemmenuen. Her har jeg formateret drevet så hele pladsen på drevet er ledigt. Herefter ville jeg så geninstallere Mac.

Når jeg åbner installationen, som foregår via nettet, kobler jeg op til det trådløse bredbånd og så går den igang med at installere. Den skriver "Henter ekstra komponenter. Computeren genstarter automatisk.". Men når denne tæller ned til 0 minutter, starter den forfra på ca. 30 minutter og sådan bliver den ved. Installationen bliver altså aldrig færdig.

Jeg har så trykket Cmd+L for at se logfilen og her får jeg vist følgende fejl:

"The connection to service named com.apple.nsurlstorage-cache was invalidated"

Hvad betyder denne fejlmeddelelse og hvad gør jeg ved det?
Avatar billede stjans Guru
07. december 2016 - 16:27 #1
Se her:

https://support.apple.com/da-dk/HT201372

Du kan hente via anden Mac og oprette mediet dér.
Avatar billede aphandersen Juniormester
07. december 2016 - 17:26 #2
Tak stjans. Har du nogen ide om hvorfor den fejlmeddelelse kommer?
Avatar billede posten Ekspert
08. december 2016 - 06:29 #3
du har gjort den fejl at formatere den du sku kun SLETTE  den
Avatar billede aphandersen Juniormester
08. december 2016 - 09:10 #4
@posten: Okay, men problemet bliver vel så løst hvis jeg downloader OS X ned på en USB og installerer herfra eller hvad?
Avatar billede posten Ekspert
08. december 2016 - 09:31 #5
det ved jeg ikke om man kan har selv en mac book pro hvor nr.1 service hovedvejen 3c 2600 skal trylle for at den mac jeg har kommer op og køre igen
Avatar billede posten Ekspert
08. december 2016 - 09:32 #6
men for at hente OS X  kræver det at din apple id bliver godkendt først