Avatar billede Anna_Jac Praktikant
07. december 2016 - 19:27 Der er 6 kommentarer

Min computer lader ikke

Min pc lader ikke, på trods af at jeg har laderen i. Dette er også den eneste måde jeg overhovedet kan tænde computeren på, og hvis jeg derefter tager laderen ud, slukker min computer, og det lyder som når man 'dræber' den, ved at holde sluk knappen inde.
Jeg har fået nyt batteri, og har sikret mig at det sidder rigtigt i.

Da jeg er gymnasie-studerende, er dette et kæmpe problem i min hverdag.

Er der nogen der kan hjælpe sådan en ikke-computer-kyndig som mig? :)

OBS. mit system er Windows 10
Avatar billede milter Ekspert
07. december 2016 - 20:23 #1
Hvilken computer har du, hvor gammel er den, og hvad hedder dit nye batteri? Hvor har du fået batteriet fra?
Avatar billede Anna_Jac Praktikant
07. december 2016 - 20:32 #2
Min computer er fra omkring 2014/15 og fik det nye batteri fra USA
Avatar billede posten Ekspert
07. december 2016 - 21:11 #3
når din pc slukker når du slukker for 220v = ingen kontakt til dit batteri

har du brugt det før uden 220v til ellers vil jeg sige det ikke passer til din pc
Avatar billede kurtba Ekspert
07. december 2016 - 23:16 #4
Laderen gør umiddelbart det den skal, idet den jo kan holde liv i computeren.
Det er mere batteriet du skal fokusere på, idet det åbenbart ikke kan lades op.
Avatar billede Mikael Ekspert
08. december 2016 - 07:54 #5
Jeg er ikke helt sikker på hvad du har prøvet ???

Men kan computeren startes/køre uden batteri, men med laderen tændt ??

Batterierne har en smule "intelligens" der bl.a. gør, at de ikke overlades ved fuld opladning. Hvis batteriet har en fejl, så misfortolkes batteriets ladestand, og der kommer ingen ladning fordi batteriet reelt er fladt.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2016 - 11:46 #6
det er overvejende sandsynligt at batteriet ikke dur her i europa