Avatar billede hans01 Forsker
08. december 2016 - 05:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Modal glider bag tekst

På min side www.jeppes-jordbær.dk har jeg under menu punktet "privat salg" lagt en bootstrap modal op, nu er det den glider ind bag indholdet i stedet for at lægge sig ovenpå, jeg har bikset med en z-index uden held, er der en der igen kan hjælpe?. Jeg formoder det er noget med en position!
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2016 - 09:19 #1
Det er bare dit z-index der ikke er højt nok. Modal'en skal have et z-index på mindst 1099 for at lægge sig foran de andre elementer. Bedre at give den endnu højere, f.eks. 9999.
Avatar billede hans01 Forsker
08. december 2016 - 11:28 #2
Hej Slater

Er gjort med det virker ikke, i min style.css er .modal{
    z-index:9999;}

det ændrer intet?
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2016 - 12:16 #3
Det er fordi den bliver overskrevet af Bootstraps egen CSS, der sætter z-index til 1050.

Du kan løse problemet hurtigt ved at tilføje !important til din egen klausul (z-index: 9999 !important), men problemet opstår i første omgang, fordi du loader din egen CSS før de libraries du bruger, her Bootstrap, hvilket er en dårlig idé, fordi de så har højere prioritet end din egen kode.
Avatar billede hans01 Forsker
08. december 2016 - 14:28 #4
ja så er den der, tusind takker.. du reddede dagen.