Avatar billede Jfh35 Juniormester
08. december 2016 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Der kan ikke oprettes forbindelse til router

Min Samsung bærbar er holdt op med at kunne connecte til routeren. WAN kan ses i oversigt over trådløse netværk, men enten bliver den bare ved med at stå og prøve eller også ender den med "der kan ikke oprettes forbindelse til dette netværk". Mine andre enheder (iPhone,iPad og en Lenovo computer) har ikke dette problem. Hvis man kører Windows diagnostik så er det "undersøg problemer med router eller adgangspunkt" som er mislykkes. Pc kan fint komme på LAN og kan i øvrigt dele internet med min iPhone uden problemer. Har tjekket at der er fuldt opdateret netkort. Selvfølgelig forsøgt genstart af router og af pc og også forsøgt at deaktivere/aktivere netværks kortet. Intet virker. Pc er den ældste af mine enheder og router er ny (men havde det samme problem med den tidligere router det sidste stykke tid - virkede fint tidligere uden jeg foretog mig noget for at det gik galt. Jeg synes jo ikke det burde være netkort siden den kan oprette forbindelse til iPhone via deling? Nogen ideer?
Avatar billede Jfh35 Juniormester
08. december 2016 - 18:24 #1
Hov - har også forsøgt at stoppe min f-Secure helt for at se om den blokerede - hjælper heller ikke
Avatar billede jk45 Forsker
08. december 2016 - 21:37 #2
Har du windows 10 er det et kendt problem, eneste løsning lige nu er at indtaste ip adresse manuelt
Avatar billede INK Ekspert
08. december 2016 - 22:14 #3
Har lige løst samme problem på 2 Windows10 maskinen.
Gå i indstillinger - Netværk og internet - Status: Skift adaptorindstillinger. Marker WiFi og deaktiver/aktiver.
Alternativt kan du slette den og så søge efter hardwareændringer, så geninstalleres den.
Avatar billede Jfh35 Juniormester
08. december 2016 - 23:40 #4
Windows 10 - roden til alt ondt efter opdatering... ? Jk45: hvordan gør jeg det?  jeg går ud fra du mener routerens ip skal indtastes manuelt så pc kan få forbindelse?
Avatar billede Jfh35 Juniormester
09. december 2016 - 00:37 #5
Jeg løste problemet ved følgende: Afinstallerede driver til mit netværks kort (intel centrino advanced-n-6235) og genstartede. Da windows geninstallerede driver til mit netværkskort, virkede wlan igen. Jeg ved ikke om det er en generel løsning som kunne fungere for andre win 10 brugere, men i så fald et relativt nemt fix.