Avatar billede frem-ad Professor
08. december 2016 - 19:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lommeradio med dab maks 500

Hej
Jeg har en der ønsker sig en lomme radio med DAB og pris er maks 500,-
Det er kun radio der er brug for, til når han løber, engang var der en del og vælge imellem men mange bruger jo telefon, eller en mp3 afspiller, men det er ikke det der skal bruges her. Er der nogle ider???
Avatar billede frem-ad Professor
09. december 2016 - 15:55 #2
ja der er da nogle reelle muligheder
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. december 2016 - 21:44 #3
Nu afhænger det lidt af hvor han løber - DAB dækningen er ringe mange steder i DK - modsat FM er der vist kun 2 sendere til at dække hele landet. Og et dårligt digitalt signal er værre end FM hvor der bare kommer sus som kan dæmpes  ved mono. Jeg har portable DAB radioer men er gået over til mest at løbe med podcat mp3 - Radio 24/7 er som regel hurtige til at lægge ders ting  ud. Min løbe rute indeholder mange underløb under veje, der er man nærmest sikker på udfald både på DAB og FM. Ved radio skal spilleren helst ligge i bukselommem for at optimere antennen ved MP3 kan brystlomme bruges - der findes også billige mp3 spillere placeret i hovedtelefonerne så ledninger undgås.