Avatar billede eXaiN Novice
08. december 2016 - 19:55 Der er 6 kommentarer

Hvad hedder dettet stik?

Jeg er ved at bestille forskellige stik ved Farnell og ved ikke hvad stikket på billedet hedder, nogle der kan hjælpe?
Den er ca 1,2cm bred og 2.2 cm høj.

https://twitter.com/eXaiNReacH/status/806934770781257729
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. december 2016 - 19:57 #1
Det er ikke et stik, men en kontakt. Formodentlig "push-on", altså reelt et ringetryk.
Avatar billede eXaiN Novice
08. december 2016 - 20:14 #2
Okay mange tak :)
er der nogle der kan hjælper mere?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. december 2016 - 20:28 #3
Mere?!?

Så skal du have knækket den af og gjort ren, så vi kan få et læseligt billede af siderne på den, hvor funktionen af den som regel er stemplet i metallet.

Hvad er det, den sidder i og hvad er dens funktion? Du kan under alle omstændigheder få en bytter ved f.eks. ElektronikLavpris eller lignende, afhængig af hvor i landet du holder til.
Avatar billede eXaiN Novice
09. december 2016 - 09:41 #4
Ja du har helt ret, jeg kigger lige om jeg kan få den af uden at ødelægge noget.
Avatar billede eXaiN Novice
09. december 2016 - 09:49 #5
Knappen sidder på et playstation stik lavet til handicappet.
Her er en video hvor man kan se knappen på stikket.

https://www.youtube.com/watch?v=LRgvebgFoP8
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. december 2016 - 10:08 #6
Det er en helt almindelig trykkontakt type "push-on", så vidt jeg lige kan høre, med klik når den aktiveres.

Den koster nogle få krone og kan skiftes på et lige så få minutter.