Avatar billede StuderendeP Juniormester
09. december 2016 - 12:22 Der er 3 kommentarer

Acces - front-and backend

Hej, er der nogen der kan svare mig på hvad meningen er ved at have en front end og en back end af en fil?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. december 2016 - 13:28 #2
Har prøvet det i praksis - både før og efter denne opdeling.
Til en uddannelsesinstitution konstruerede jeg for en par år siden et system til bl.a. at holde styr på udlån af it-materiale til de studerende. Ind- og udlån blev registreret via scanning af en stregkode. Når der så skule afleveres om eftermiddagen - så kunne det gå galt. Der var 4 scannings-stationer og når en mængde studerende afleverede samtidigt - så kunne systemet går ned.
Derfor blev databasen opdelt i front-end til aflevering og back-end til at opfange disse data - men adskilt i disse to dele - og det hjalp.
Avatar billede jensen363 Forsker
13. december 2016 - 12:17 #3
Een af de åbentlyse fordele er at FrontEnd oftes fungerer som application for Backend som så er selve database - du kar derfor fortsat udvikle på applikationen efter den er sat I drift uden at dette berører slutbrugeren nævneværdigt .... altså bortset fra når du deployer en ny FrontEnd :-)