Avatar billede madser22 Novice
09. december 2016 - 20:48 Der er 3 kommentarer

synonym for hjemmesider/applikationer

Hejsa

Jeg mangler et synonym som dækker over "hjemmesider/applikationer".
Jeg har tænkt over "online platforme", men det er misvisende.

Et konkret eksempel:

"Jeg synes det er spændende at analysere på hjemmesider/applikationer"
"Optimere hjemmesider/applikationer er en spændende proces"

Har i en ide til det?
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2016 - 21:38 #1
Det kommer an på, hvad du egentlig mener med "hjemmesider/applikationer". Som du skriver det her, betyder det rent sprogligt noget i retning af "hjemmesider og/eller applikationer".
Avatar billede madser22 Novice
09. december 2016 - 21:42 #2
Hej

Jeg mener et synonym ord for:
- hjemmesider
- applikationer

Det er spændende at analysere på online platforme etc.
Det er ikke så meget om det er "og" - "eller". Der er et ord jeg kan bare ikke finde det i mit hoved.
Avatar billede milter Ekspert
09. december 2016 - 22:55 #3
OK, definitionen af ordet "synonym" er: ...et ord med samme eller næsten samme (nærsynonym) betydning som et andet (ord).  Hvis det, du søger, er noget, som med et enkelt ord beskriver dem begge, så er det ikke et synonym. Så kunne man i stedet kalde det en "fællesbetegnelse".

Når jeg læser ordene " Det er spændende at analysere på online hjemmesider , så tolker jeg det som en interesse for at tolke indholdet, altså teksterne i dem. Ikke den rent tekniske opbygning af dem.

En applikation er i mine ører et program, og hvis du skriver "Optimere hjemmesider/applikationer er en spændende proces", så betyder det for mig, at det er den rent tekniske side/opbygningen af dem, du mener.

Hvis det er den rent tekniske opbygning af begge, du mener, så kunne "programmering" måske være det, du leder efter. Mht. optimering af hjemmesider så findes der også noget, der hedder "SEO", men det er vel ikke det, du leder efter, for det kan man ikke bruge om applikationer?

Og du mener vel ikke "sociale medier"?