Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 04:56 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Original vs. uoriginal blæk

Kan ikke finde ud af med mig selv om jeg kan risikere at købe uoriginal blæk. Er det forsvarligt, eller er der bedre argumenter for ikke at spare de penge?

http://www.inkclub.com/dk/da/Bl%C3%A6kpatroner-og-toner/Bl%C3%A6k-og-toner/EPSON/Workforce-WF-3620DWF/m/m_EPSON_Workforce_WF-3620DWF
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. december 2016 - 05:41 #1
Ved uorginal blæk risikerer du at printer ikke vil acceptere det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. december 2016 - 06:10 #2
Jeg har altid brugt uoriginalt blæk til mine Epson printere.
Nogle få mærker har fået printeren til at brokke sig:
"Uoriginal blækpatron. Vil du printe alligevel?"
Der skulle så klikkes JA hver gang.

På patronerne fra Kompat.dk er chip'en åbenbart så identisk, at min nuværende printer accepterer dem som original Epson.
http://www.kompat.dk/category/workforce-3620-6108/
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. december 2016 - 06:14 #3
Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. december 2016 - 11:27 #4
Har altid brugt uoriginale i min Canon printer, hvis du køber dem med chips, er der ingen problemer..
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. december 2016 - 11:31 #5
Jeg bruger uoriginalt blæk til min Canon MP600 købt for adskillige år siden for 500kr - Jeg har for længst sparet penge til en ny printer.  Bruger oftest billigmedien og bundle tilbud med chips hos dem.
Avatar billede komsam Juniormester
10. december 2016 - 13:28 #6
Som #1 skriver ja, og det kommer lidt an på hvilken printer du bruger. Ligeledes er der ofte forskel på farverne, især den røde har jeg erfaret. Har købt blæk som #3 i adskillige år og har kørt med uoriginale i årevis oftest i HP printere. Men er den forholdsvis ny kan du risikere den ikke vil acceptere. MEN så har du jo dette forum. (hedder det vist nok)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 21:21 #7
Tak for svarene.

Er rystet over hvor billigt det er. Så billigt jeg - til trods for hvad I skriver - igen ikke kan lade være med at blive betænkelig.
Det er jo nærmest forærings priser. Der næsten være et 'men' ...
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2016 - 21:21 #8
Har selvfølgelig også bemærket det ikke er helt risikofrit ...
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. december 2016 - 21:28 #9
#7  prøv lige at regne literprisen ud - du skal langt op i kvalitets Cognac for at nå samme literpris.

#8 Risiko - jeg synes ikke jeg har ramt den - men ifølge nørden på 3F bør man købe Laserprintere og ikke INK.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. december 2016 - 22:18 #10
Jeg har udelukkende brugt uoriginale patroner i mindst 15 år til div. canon printere uden problemer. Har desuden købt hjem til div. bekendte til både Epson, HP m.fl. og alle har virket upåklageligt.
Vil man virkelig tjene penge, skal man dog købe dem hjem fra Tyskland via Ebay.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR3.TRC1.A0.H0.XWF-3620DWF.TRS0&_nkw=WF-3620DWF&_sacat=0

Bemærk at der kan være nogle, som der ikke er chip på, men efterhånden er der vist chip på næsten alle, som sælges der.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. december 2016 - 22:20 #11
Jeg skiftede printer for nylig, og jfr. Canon vil der være visse ting, som ikke virker, hvis man bruger uoriginale patroner. Det er noget Cloud halløj uden betydning for mig.
Men jeg har allerede brugt flere sæt patroner, og den har endnu ikke opdaget, at de er uoriginale, så de må være gode til at lave kopi chips.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. december 2016 - 06:44 #12
#7
Der er ikke noget "men"
Priserne på uoriginale blækpatroner afspejler den reelle fremstillingspris.
Mange printere sælges uden avance, med blækpatroner indeholdende kun lidt blæk.
Avancen skal så hentes hjem på de nye blækpatroner.
Avatar billede Jesper P Juniormester
15. december 2016 - 09:57 #13
#9 http://www.powerprint.dk/ har lavet samme udregning, dog med en lækker flaske champagne :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2016 - 20:59 #14
Ok. Tak for svarene.

Hvordan fungere "Marker som løsning" uden point? Skal man kun marker èn, eller hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2016 - 14:06 #15
Kommer i tanke om. Hvordan ved jeg om der er chip eller ikke. Er det den lille gule plastic snip man skal rive af, jeg skal kigge efter. Har kun sat patroner i en gang og kan ikke huske hvad dén dækker over.
Avatar billede komsam Juniormester
17. december 2016 - 15:52 #16
Nej det er formentlig den som dækker "blækhullet". Chippen er godt nok f.eks. på mine HP 364 sorte firkantede med en gul "guld dut" på.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. december 2016 - 22:07 #17
Det er noget vrøvl "komsam". Chippen er en mini printplade, som sidder på blækpatronen. Det plejer at stå, om der er chip eller ej.
På det link jeg sendte kan jeg se, at de fleste ikke skriver, om der er chip eller ej, så måske er det ved at være standard.
Men hvis man tager det 3 tilbud på 40 stk. og ser på billedet af patronerne, kan man se, at de er forsynet med chip, selv om det ikke står der. Chippen sidder lige under "låsen", som holder patronen fast.
Ses også tydeligt på de næste 2 tilbud. Lidt længere nede er der patroner, som kan genopfyldes, og der er chippen meget tydelig.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2016 - 18:50 #18
Ok, tak for svarene.
Lukker så snart jeg har besluttet hvad jeg vælger at gøre.
Avatar billede asaandreasen Praktikant
20. november 2019 - 15:59 #19
Jeg skal have ny printer, hører jeg, at Canon er "gode til" uorginale patroner?
Avatar billede kurtba Ekspert
20. november 2019 - 21:40 #20
Ja, i hvert fald hvis det er de patroner, hvor der kun er en farve i hver. De absolut billigste købes via ebay.de, hos tyske leverandører. Bemærk, at der også kan være nogen med hjemadresse i Asien, og så vil der komme told m.m. på, plus at der er meget lang leveringstid. Fra Tyskland er leveringstiden typisk 4-5 dage.
Avatar billede asaandreasen Praktikant
21. november 2019 - 15:37 #21
Hej, jeg har nu lige købt en printer - canon pixma tr7550 - og jeg troede at jeg kunne finde uorginale billige patroner, men kan det passe, at jeg ikke kan finde dem alligevel?  Jeg har kigget i den tyske side og dér troede jeg, at jeg kunne finde dem i går, men nu ser jeg, at det er kun de dyre ;( Ved i noget alternativt sted, hvor man kan skaffe patronter til den printer?
Avatar billede kurtba Ekspert
21. november 2019 - 21:13 #22
Jeg kan sagtens finde dem, både herhjemme og på ebay. Problemet med de helt nye printere er, at i en periode vil også de uoriginale være ret dyre, indtil alle firmaerne er klar til at konkurrere på prisen.
Men her er f.eks. 4 sæt med 5 patroner i hver til ca. 763 kr. incl. forsendelse. Det er ca. 38 kr. stykket, hvilket jo er ret meget under prisen for de originale. Samtidig er disse uoriginale med et større indhold.
https://www.ebay.de/itm/20x-XXL-TINTE-PATRONEN-fur-CANON-PIXMA-TR7550-TR8550-TS6150-TS6151-Spar-Set/312675437332?hash=item48cce88b14:g:yb4AAOSw2QtdFI6L
De fåes også i pakninger med 2 sæt
https://www.ebay.de/itm/10x-XXL-DRUCKER-PATRONEN-fur-CANON-PIXMA-TR7550-TR8550-TS6150-TS6151-TS8350-Set/362562396614?hash=item546a6721c6:g:-f0AAOSw31pdFIRP
Her kan du se et overblik over diverse tilbud
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1311.R3.TR4.TRC1.A0.H0.Xcanon+pixma+tr7550.TRS0&_nkw=canon+pixma+tr7550+patronen&_sacat=0
Her er der også nogen, som ikke passer til din printer, så se dig lige for.
Det firma, som jeg har linket direkte til med 4 sæt og 2 sæt, har jeg handlet hos mange gange, så dem kan jeg kun anbefale. Jeg har også handlet hos andre tyske firmaer uden problemer, bl.a. dem, som hedder Tito.
Hvis du har brug for ekstra sorte patroner kan du også købe 3 sæt, hvor der udover de 3 sæt er 3 ekstra sorte patroner.
https://www.ebay.de/itm/18-Patronen-XXL-ProSerie-fur-Canon-Pixma-TS-6151-TS-8150-TS-8151-PGI-580-CLI-581/401967139181?epid=1405795634&hash=item5d971bc96d:g:DvsAAOSwij5bkpi8
Det er helt klart billigst at købe dem sætvis frem for enkeltvis, og for at spare fragt køber man flere sæt ad gangen.
Min sidste Canon printer afgik desværre for døden for 3 uger siden, men den nåede at bruge 25-30 sæt inden den døde, og da de sidste jeg købte var helt nede på en pris af ca. 5 kr. pr. patron, har jeg jo sparet enormt mange penge.