Avatar billede Erik_O Novice
10. december 2016 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skjulte rækker (igen)

Jeg har samme problem, som beskrives i denne tråd:

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/572100

altså, at jeg kan ikke få vist en mængde af rækker. Jeg har prøvet at markere de synlige rækker før og efter de skjulte, højreklikke og vælge "Vis" - og jeg har i øvrigt sat flueben i "Vis dispositionssymboler, men uden held.

Løsningen i ovennævnte link (manuelt trække de skjulte rækker frem) er ikke rigtig brugbar, da mængden af skjulte rækker er omkring 500! :)

Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede Erik_O Novice
10. december 2016 - 14:07 #1
Ups, forkert link :) Det skulle være:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/985571
Avatar billede excelent Ekspert
10. december 2016 - 14:53 #2
Klik på boksen lige over række 1 tallet og til venstre for kolonne A bogstav
Højre klik på et række tal (markerer hele arket) og vælg Vis...
Avatar billede excelent Ekspert
10. december 2016 - 14:55 #3
Det var uheldigt formuleret

Klik på boksen lige over række 1 tallet og til venstre for kolonne A bogstav
Så markeres hele arket
Højre klik på et række tal (ikke en celle)  og vælg Vis...
Avatar billede Erik_O Novice
10. december 2016 - 15:25 #4
Hej excelent,

Det virker desværre ikke. Det virker i øvrigt heller ikke at justere på rækkehøjden.
Avatar billede excelent Ekspert
10. december 2016 - 15:51 #5
Du har vel ikke noget filter/autofilter på arket
ellers er du velkommen til at sende et eks til mig på excelent@gefiber.dk
Avatar billede Erik_O Novice
10. december 2016 - 17:27 #6
Mange tak for tilbuddet om at sende arket til dig. Jeg venter lige på svar fra min leder om, hvorvidt arket er fortroligt :)

I ventetiden har jeg opdaget, at hvis jeg selv aktivt skjuler en række, kommer rækken ikke automatisk frem når jeg marker cellen over og under og vælger Vis - jeg skal selv "trække" den skjulte række frem, på samme måde som med de skjulte rækker, der var i arket, da jeg modtog det.

Dette er ikke tilfældet for kolonner. Skjulte kolonner vender tilbage i det oprindelige format - uden problemer!
Avatar billede excelent Ekspert
10. december 2016 - 17:47 #7
Du skal da bare slette alt

alternative løsninger :

Fjern evt. opdelinger (frozen panes)

eller

Gem filen som csv. Luk og åben igen
det hjælper i visse tilfælde
Gem så filen som alm xlsx/m
Avatar billede Erik_O Novice
10. december 2016 - 19:40 #8
Tusind tak for hjælpen excelent! :)

Løsningen var at markere en celle på hver side af de skjulte celler og derefter vælge Data/Filtrer/Ryd.

Så kan jeg endelig komme videre... :)