Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
10. december 2016 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg køre instanser af Excel samtidigt?

Hej
Jeg har kaldt en enkelt instans af Excel fra VB.net før, men har til en opgave brug for, at kunne køre flere instanser af Excel samtidigt.

Hvordan administrerer jeg nedestående, når der er flere Excel programmer i gang samtidigt? Således at jeg også kan afslutte en af Excel programmerne, når den ikke længere skal være i brug.

Excel.application
Excel.workbook
Excel.worksheet
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2016 - 00:02 #1
Oppe til venstre i Filer kan du åbne et nyt vindue. Så ligger de oven på hinanden, og du kan skifte imellem dem.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
11. december 2016 - 09:26 #2
Hvordan kan jeg styre de forskellige Excel-instanser - de må være en eller anden form for reference til de forskellige instancer? Jeg kan navnegive de forskellige instanser?

Public Sub Excel()
        Dim xlApp As Excel.Application = Nothing

        xlApp = New Excel.Application()

    End Sub
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2016 - 11:07 #3
Hvis den mulighed findes, kender jeg den ikke :-)
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
12. december 2016 - 20:21 #4
Det ser ud til, at man ikke kan navngive Excel.application og Excel.workbook.

Det er hermed lukketid
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2016 - 20:23 #5
Ok, hav en god aften :-)
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
12. december 2016 - 20:44 #6
Mange tak. I lige måde :-)