Avatar billede BPA Seniormester
10. december 2016 - 20:24 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Win10/Bios - Boot problem

Acer model A95VM
Win 10.
Problem:
Boot på DVD drev er kun mulig når den har 1. prioritet i Bios.
Med den indstilling uden DVD  meldes  ?Missing operating System?
selvom HD med Win 10 er 2. prioritet.
Da computeren ikke er min, vides ikke om denne fejl har været der fra den var ny.
Forudsat den har virket må årsagen nok en af følgende:
1:  Historisk er den født med Win 7, men er tvangsfodret med Win 10 af Microsoft.
En udvidet boot menu eksisterer vist ikke i Win 10, så boot i  Bios skal ændres manuelt.
2:  Bios skal opdateres.
Acer tilbyder en opdateringer, men ingen af de eksisterende beskriver denne fejl.
Udover det, er det anført at en opdatering skal udføres inden en Win. Installation.
Det er godt nok for sent når nu Microsoft uindbudt allerede har været der.
3: En blanding af ovennævnte.
4: Jeg er gået galt i byen, for jeg ved ikke noget om den slags.
Situationen er at ejeren, der er helt ukyndig, ikke skal rode med Bios indstillinger
hvis han skulle få brug for sin Aomei system sikkerhedskopi med boot DVD jeg har kreeret til ham.

Kender nogen omtalte fejl ? ? eller har et forslag til afhjælpning af den. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:30 #1
Normalt kan man lige ved opstart trykke på en f taste og få en boot menu op.
Det kan være F10 eller11.
Prøv at se om du har mulighed for det?
Søger lige lidt på modellen
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:31 #2
F 12 er det måske
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:31 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:33 #4
Ville ikke gennemføre 2 i dine spørgsmål hvis F12 løser problemet
At opdatere en bios gør man ikke for sjov.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2016 - 20:40 #5
bios kan altid opdateres - at det skal ske inden opgradering er kun, hvis den nye win kræver det for at være kompatibel. De fleste opdateringer er kun pga nye hastigheder og modelnumre på cpu osv, så de understøttes korrekt.
Bios-opdateringen kan løse problemet med boot-rækkefølgen - i værste fald er der ingen ændring.
Når den ikke umiddelbart vil boote fra dvd, så har du den fordel, at han ikke begynder på at rode med noget, som han skulle have spurgt dig om først.
Avatar billede BPA Seniormester
10. december 2016 - 20:55 #6
#1  Alle F tasterne er afprøvet. Ingen af dem virker.
# 1 Jeg mener at have læst at det vil de ikke i Win 10.

Og - Nej, ikke opdatere Bios hvis det kan undgås. Det vil være vovet at gøre det.

#5 Netop - Jeg ville få større problemer hvis han prøvede.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 20:59 #7
Så vidt jeg ved er Windows 7 vel ikke født med Secure boot fra bios, som Windows 8 kom med.
Min gamle Dell her vil da godt gå i boot menu, så det skal sikkert bare aktiveres som jeg viste i video #3
Avatar billede BPA Seniormester
10. december 2016 - 21:10 #8
Jeg har lige set videoen.
Desværre er den funktion ikke i den Bios der er i maskinen.
Den viser heller intet ved opstart om hvad der skal trykkes på for at komme ind i den.
Det var blot et gæt at det var F2.
Det ville ellers have været helt smart. - Godt set
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2016 - 21:16 #9
Det var da ærgerligt.
Prøvede lige på min 10 år gamle Dell her. Det var F12. Den kom herefter frem med en sort skærm med de muligheder der var :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2016 - 21:46 #10
Acer model A95VM  yder nu som om det er Asus så er bios F2 og boot option ESC
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2016 - 21:48 #11
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 00:05 #12
Poko1
Tak for at gøre opmærksom på det nok er en Asus computer.
Det ER en ASUS, så kan jeg lære det ka' jeg.  Må være  en bitfejl i kasketten.

Dit link til Asus manualen er meget belærende.
Der er mange sider om FAQ's vedrørende win 10.
Der må være mange Asus ejere der har oplevet et og andet skummelt ved opdatering til Win 10.

En liste, af ikke berørte modeller ved en Win opgradering var A95VM ikke iblandt.
Ligesom Youtube linket fra "220661", bliver der her vist en bios der ikke matcher.
Skulle man få den skøre ide' at forny bios, er der en vejledning til det.
Det tør jeg squ' ikke. Brug af Win notebook og flash lyder fancy.
Der var en opskrift for at køre Win 10 i fejlsikker tilstand jeg ikke har prøvet.
Out of topics:  Det prøvede jeg og fik kål på at HD'en hamrede derudad i 2-3 min.efter opstart.  Hvad det er, er den næste opgave.
- Jeg er nået til Start menuen, og stort set disablet stort set alt uden virkning.

Jeg siger tak for linket  - jeg indtil nu har fået et par timer til at gå med.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 08:22 #13
Nu vil j4eg gerne vide om det er en 1.REN installation eller  2.OPGRADERING.?
Hvis det er 1. Så får du en vejledning dertil. Og hvis det er 3. så får du en anden.
Ps. Hav lige lidt tid.
og Med de modeller fra ASUS er der ikke behov for BIOS Upgrade.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 08:31 #14
#12 Nå det var en Asus :-)
Er der noget med at den pc her kan have 2 HDD i?
Hvis den har det skal boot disk have 1 prioitet under harddiske?
Har selv haft en pc engang der gav svaret "missing operating system"
Her var der et punkt i bios der kun havde med prioritering af diskene at gøre.
Boot disk her stod som nr 2. Da den blev flyttet op til 1 bootede computeren korrekt selvom dvd drev havde 1 prioritet.
Har du noget i bios der hedder "Harddrive priority" eller lignende?
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 08:43 #15
Det er en automatisk opgradering der er sket bagom ryggen på ham.
Den er opgraderet fra Win 7.
Det er den bedste nyhed i dag at Asus ikke behøver ny Bios.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 09:04 #16
Inden jeg laver en større vejledning Har den haft Windows 10? Så kør  min PDF vejledning.
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10alle
Du behøver så ingen Koder idet den ligger i bundkortet.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 09:09 #17
Det bedste er hvis HDD er Uallokeret. Vælg UEFI USB Eller UEFI DVD under Opstart fra ESC
https://billedeupload.dk/images/A2VUn.png
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 09:15 #18
#15 Forstod ikke at spørgsmålet her skulle omhandlede en ominstallering af computeren?
Nu kender jeg ikke opbygningen af BIOS i din ASUS A95VM, men er det kun en flytning af prioriteter på diskene der skal gøres for at dit spørgsmål løses, så er det vel det man gør?
At installere om betyder jo også at man skal lave backup af det man vil passe på.
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 09:19 #19
Der er vist: Opt. # 1    (Boot Maneger)      Det er den der normalt er valgt til opstart.
                  Opt.  # 2    ( P2 Matshitabd- cmb)
i  denne bios.V. 2.14.1219 ( 2012 )

Den viser kun "missing operation system"  hvis DVD drevet er 1. prioritet og der ikke er nogen opstart DVD i drevet.
Den burde jo starte på 2. prioritet som er HD'en, men det overser den.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 09:19 #20
Forlader tråden.
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 09:37 #21
Poko1, hvorfor nu det ?
Er det rækkefølgen afmine indlæg der er årsagen ?
Jeg prøver at svare i den orden spørgsmålene kommer ind.
Det tager lidt tid, så jeg skal  først til at læse din PDF vejledning nu.

I partitionering kan jeg se at HD har 200 mB EFI OG C: er NTFS
hvis det har nogen betydning.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 09:39 #22
#19 Ok.
Ser du 14 sekunder ind i denne video her: https://www.youtube.com/watch?v=eFpCw9HXCdI er der en boot fane, og her vises boot device priority og nedenunder hard disk drives. Det er i Harddisc drives jeg mener at flere diske kan stå hvis den er født med flere diske. Står boot disc nederst her kan det måske være skyld i at du får "missing operation system".
Det fik jeg i hvert fald på en stationær pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 09:56 #23
BPA jeg er ikke specielt bekendt med UEFI bios, men hvis det er en simpel indstilling i bios der er skylden, synes jeg det er overkill at starte op med en nyinstallation.
Hvis en nyinstallation derimod er nødvendigt for at det kan virke, ja så er det det der skal gøres.
Den pc jeg havde problem med var ikke med Uefi bios.
Jeg har hørt at de nye bios er mere komplekse og rodede at arbejde med, og at flere har få muligheder i forhold til før
Ved ikke om du kan få Poko1 tilbage i tråden, men kommer vi det ikke igennem her, så lukker du tråden ned igen og opretter en ny.
Så skal jeg nok holde mig fra den så du får løst problemet :-)
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 10:58 #24
220661
I You tube filmen vises " Hard disc drives"
Der vises kun een her, så der er ikke flere muligheder.

I eManualen der ligger på maskinen vises bios opsætningen.
Den har blot ikke noget med virkeligheden at gøre og ligner ikke den indbyggede version.
Jeg tror at Poko1 var på rette vej, men jeg har ikke fået læst hans vejledning endnu. Det må jeg tage mig lidt tid til nu.
Jeg håber da tråden ikke er knækket til ham, men blot en midlertidig afbrydelse.

Jeg tror ikke vi skal fedte rundt i bios lige nu, for alle de versioner der vises gælder jo ikke den der er i maskinen. - Det kommer vi vist ikke videre med.

Det håb der er, er nok en ny installation der formentlig også vil kunne helbrede HD's umanerlige aktivitet efter opstarten.
Jeg må læse lidt.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 11:41 #25
Du skal under alle omstændigheder have et installations medie! #6
Start med at gå i bios og vælg Default Vælg start fra EFI/UEFI
https://billedeupload.dk/images/U6xjy.png
Du skal enten have en Windows 10 USB eller DVD Sat i
https://billedeupload.dk/images/xmH9B.png
Når den starter så vent til du kommer til vælg sprog tryk næste og i den rude derkommer kan du i nederste venstre hjørne vælge Repair/Reparer. Forvbent at det tager nogen tid!
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 11:46 #26
(Forvbent) Forvent Der Kan være 2 Forskellige Bios 'er Intel eller AMI
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2016 - 13:02 #27
#24 Ok.
Kigger med herfra :-)
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 13:15 #28
Der er dømt en ufrivillig pause en rum tid. (Arbejdet kaldte)
Fortsættelse følger.
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 19:39 #29
Poko1.
Status.
God vejledning du har lavet.
Nu er USB Win10 mediet klar.
Der var ikke noget valg mellem Intel eller AMI. ( Det er en AMI man henter )
I maskinen sidder en Intel i7 processor.
Hvis ejeren har de programmer der skal installeres - og giver lov,
må næste skridt være at parkere resten af det der skal gemmes på min NAS.
Dernæst klargøre HHD til ikke allokeret, for til sidst at boote op på USB'en.
Derefter køre autorun hvis den ikke selv gør det.
Produktnøglen til Win er ikke nødvendig skriver du.
Den eksisterende nøgle er til en OEM version der nok ikke kan accepteres.

Spændende at se om operationen får en helbredende virkning.

Der bliver lidt pause igen til jeg forhåbentlig får et ok.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 20:01 #30
Hvis du kan se hvad der er på FC: Drevet så prøv om der skulle vøre en mappe der hedder eSuport i den ligger alle drivere? Hvis ikke skal jeg nok lede dig ind på siden hvor de ligger de er så Zippede men det behøver jo ikke være et problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 20:02 #31
C:drevet store poter!
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 20:28 #32
eDriver eller eSuport Den kan hede begge dele.
https://billedeupload.dk/images/mhqMn.png
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 20:51 #33
Hov, jeg så i mailen at du havde et indlæg imens jeg skrev et indlæg.
Jeg opdaterede siden. - Det skal man ikke for alt forsvandt - så forfra igen.
Jo, jeg fandt Asus E-service langt nede i mappetræet.
asus.com/support/download
Du kan kigge på den og finde ud af det kun er link til asus.
Der er fejl på siden for man kan ikke vælge OS system
Et Hotlink til Windows 10 ting  peger på et forkert sted.
Det er vist ikke særligt brugbart.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 21:06 #34
Her kan du hente driverne til alle ASUS 95V modellerne og sammen med Win 8 Driverne er du på Forkant med Windows 10!
http://www.asus.com/Notebooks/K95VB/HelpDesk_Download/
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 21:14 #35
Vejen er asus.com derefter indtaste model #  =  A95VM
Man lander på en side Driver&Tools hvor man bliver bedt om at vælge OS.
Win 10 findes bare ikke, så det må være Win 7 der vælges.
Der er så alle driverne der enkeltvis skal hentes. Det er zip filer.
Det kan udvikle sig til et større arbejde.
Gad vide hvilke der er nødvendige ?
En anden ting. Den Windows der ligger på USB - ved du om de spil Windows har i den eksisterende følger med?
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 21:25 #36
Det var også der jeg havnede.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 21:47 #37
Du skal altså  Kigge på det link jeg viser Hvorfor tror du jeg så at det kun kunne være ASUS det drejede sig om?? Nej jeg Buser det ikke ud her på siden!
Men der er jo en grund
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 22:18 #38
Lige for ordens skyld.
Du har sendt indlægget 9 minutter før jeg sendte mit sidste.
Jeg har  været ifærd med at skrive da du lagde dit på.
Derfor har jeg ikke set dit indlæg i tide.
Der er jo en grund - som du selv skriver.
Du foreslår Win 8 driverne. Det bliver dem her hentes.

Vi kommer vist ikke videre før jeg får et ok til at fortsætte.
Der er jo linet op til det meste.
Du mangler at svare på det med Windows spillene.
Hav en god aften, jeg logger snart af for i dag.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 22:26 #39
Du vil lægge mærke til at der næsten ingen drivere mangler der er et par som win 10 ikke lægger ind men hvis du har hentet dem som jeg har foreslået så skal du bare gå i enhedshåndteringen og søge.
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 22:42 #40
Der må mangle lidt i vores kommunikation.
Jeg ser ikke at du har foreslået nogle vigtige drivere ???
Kan du nævne # på det indlæg hvor det står.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. december 2016 - 22:56 #41
Avatar billede BPA Seniormester
11. december 2016 - 23:29 #42
Det link har jeg fulgt og set at der er en del af dem.
Du giver det indtryk at det er nogle du har udvalgt.
Hvis du mener at jeg skal tage dem alle kunne du skrive det.

Når en driver er hentet og pakket ud skal den jo installeres.
Hører der et program med til at gøre det?
Eller, foregår det via enhedshåndteringen hvor man beder om opdatering af driver, og fortæller hvor den kan hente den lokalt ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2016 - 06:54 #43
Vigtige drivere er faktisk alle på nær lydkort.
Drivere til bundkort kan være forudsætning for at Windows kan se netkort, og drivere til netkort er nødvendige for at logge på Windows og hente opdateringer.
Windows har kun det med, som ligger i w10. Spil fra ældre win er ikke med, men nogle af dem findes lignende i Store. De er ofte en del af Xbox familien nu, så man kan spille online mod andre.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2016 - 07:17 #44
Jeg tror ikke at du læser alle indlæg jeg sender i #32 kan du se en mappe eSuport/ e Driver. Som standard ligger på C: Drevet på disse maskiner og når du kigger på sidste kolonne i billedet ser du alle de Drivere der skal bruges og når du installerer dem skal Windows nok fortælle dig om de er installerede eller ikke! Så lige til er det.
Ps. Og da jeg spurgte #30 dig om du kunne se dem i C: Drevet svarede du ikke. Det ville jo trods alt være en masse sparet tid ;:-(
Avatar billede BPA Seniormester
12. december 2016 - 21:58 #45
Hov.
Der er problemer med notifikationerne ved nye indlæg.
Det forklarer måske tidligere "sjove hændelser" med at kunne følge med.
Jeg logger ind nu for at lave et indlæg og opdager at der er nyt.
Claes et indlæg Kl. 6:54 - og tak for det, samt poko1 kl. 7:17
Der er ikke sendt notifikationer om indlæg til mig.
Kl. 10:21 kom en, men fra et andet emne der var afsluttet, hvor der ikke var nyt. Mystiskt, - der plejer jo at fungere fint.

Jeg har fået accept på at installere en ny Win 10.
Efter behørige sikkerhedskopier. - kopierede hele indholdet af c:\ samt en systemkopi. Det indebærer jeg har de drivere der er nødvendige, der netop lå hvor poko havde anvist.

Installationen begyndte med land og sprog som ventet.
MEN  bad derefter om produktnøglen der er 5x5 cifre.
Jeg har kun OEM nøglen der består af 5x4 cifre.
Den vil antagelig ikke blive accepteret. ( har prøvet i anden forbindelse )

Der er mulighed for at springe videre uden at taste.
Tør man det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2016 - 06:39 #46
Hvis der har været windows 10 på den før og den har været aktiveret springer du blot koderne over de er så allerede aktiveret. Og efter første opdatering er den godkendt.
PS. Svarer først nu fik gennemgik en øjenoperation i går. :-)
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 10:46 #47
Tak, - Så kan jeg fortsætte.
Lige inden - spør' blot.
Tror du at det ville være muligt at returnere til Win 7 hvis man downloadede og installerede den på samme måde?

Øjenoperation - Så god bedring og håber det gik godt.
Du er vel i gang med øjendråber de næste 20 dage.

Igen - Jeg har ikke modtaget nogen Notifikation på mail om nyt indlæg
men set at " følg indlæg" var hoppet af. Den er aktiveret igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 10:49 #48
Hopper af her. Fortsat god fornøjelse med installation. God bedring til dig poko1 med dine øjne :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2016 - 11:03 #49
Win 7  var selvfølgeligt godt! men jeg vil stærkt anbefale at bruge Win 10.
Hvis du kigger flere / alle steder vil du se at der overalt er problemer med at
installere Opdateringer..
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 11:07 #50
Hej 220661.
Hvis det drejer sig om nye øjenlinser, ka' det meget vel blive din tur engang.
Jeg har overstået det sidste år. - Det er ok, men har ikke helt vænnet mig til det.
Hop du bare i hængekøjen når du ikke følger med mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 11:11 #51
Tak, men bruger ikke linser, og kommer forhåbwentligt ikke til det. Mit syn bliver faktisk bedre for hvert år der går :-)
Her på falderebet vil jeg sige at jeg er enig i #49
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 11:26 #52
Jeg må vove pelsen med en 10'er.
Nu har vi brugt så meget tid på at forberede, og mangler svar på det egentlige problem.
Til erindring: Det var at få boot prioriteringen til at virke.
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 11:50 #53
Det vil vare lidt før svaret kommer.
USB pinden er vist ikke pålidelig. Den stopper indlæsning af programmet.
Det er ikke gode tegn.
Må klargøre og prøve en anden.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2016 - 12:00 #54
Hvis du har lavet USB! Fra min vejledning så garanterer jeg for at den virker!'
Der går et stykke tid indeen installationen starter.
Sådan sætter du Prioritet.
https://billedeupload.dk/images/yTk5h.png
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 13:41 #55
Det virker stort set stabilt når jeg:
Vælger pinden som 1 prioritet
Dernæst Hard Drive BSS priorities ( hvad det nu end betyder )

Næste skridt er så at få HDD i uallokeret tilstand inden jeg fortsætter.
Det var dit foretrukne, så for at følge dine råd må jeg bruge et diskpartitionierings værktøj fra DVD der kan gøre det.
Så brændes broerne for al fortrydelse.
Venter lidt på en eventuel STOP ordre fra dig.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2016 - 14:03 #56
Bare fortsæt. Ullokeret, da win så selv sætter plads af til en lille skjult partition med reparationsdata - og det vil man finde ud af, er en god ting.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2016 - 14:07 #57
Du kan slette alt på disken med installations værktøjet uden problemer.
https://billedeupload.dk/images/BYa0R.png
Tryk først på¨ Drevinstillinger derefter slet alle partitioner.Avanceret
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 14:08 #58
Det vil jeg gøre.

Underligt at jeg ikke får notifikationer om nye indlæg.
Jeg må opdatere for at se dit nye indlæg.
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 18:10 #59
DET LYKKEDES AT INSTALLERE WIN 10.
DEN OPRINDELIGE BOOT FEJL ER VÆK.

Uden hjælp kunne jeg ikke gøre det. - TAK, TAK for den.

Tråden har nærmest udviklet sig noget der ligner er guide.
Hver en sten på vejen er vist også vendt inden HDD blev slettet.

Tilbage står at finde ud af hvad der ikke virker, installere eksterne enheder, drivere og programmer.
Hovedsagen er nu at det kan konstateres at det var Microsofts  Windows 10 installation der var årsag til boot fejlen, og ikke Asus's bios version.
HDD's heftige disk operationer efter opstarten forsvandt også, men det kan meget vel være indholdet af den der var årsag.

Et lille tillægs spørgsmål:
Hvordan kan jeg se om Windows er aktiveret ?

Meld noget retur så jeg kan mærke opgaven som løst.

Endnu engang TAK.
BPA
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2016 - 18:24 #60
Højreklik i windowsikon bund/venstre, og vælg kontrolpanel
I den vælger du system, og i højre del nederst skulle gerne stå 'Windows er aktiveret'

Det sker dog først, når du har internetadgang, så det kan tage lidt tid.
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 18:49 #61
Hej Claes.

Det gjorde udslaget. - Den var aktiveret.
Siden der vises minder om den fra Win 7
Jeg har forud brugt " søg i Windows" og søgt på system.
Der kommer man ind på "system oplysninger"
Der står en del mere, men ikke om nogen aktivering.

Tak skal du have, jeg ved du har fulgt og kommenteret tråden hele vejen, men
jeg venter med at "markere løsning" til poko1 dukker op.
Han har været motoren i projektet.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2016 - 19:09 #62
du kan bare markere et af poko1's tidligere indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2016 - 19:23 #63
Lidt at lege med. Hent manglende drivere i mappen eSuport /eDriver
https://billedeupload.dk/images/rVmnS.png
https://billedeupload.dk/images/KoE9t.png
Avatar billede BPA Seniormester
13. december 2016 - 20:27 #64
Det gælder blot om at kende genvejene.
Jeg har ikke Win 10 selv, så jeg har ikke lært dem.

Jeg har markeret spørgsmålet som løst.

Jeg bliver nok nødt til på et tidspunkt at sætte mig ind editeringen, og indsætte billeder i indlæggene. Det fremmer forståelsen som poko1 har brugt det i nogle indlæg. Det som står nederst ved oprettelse af indlæg om tilladte BB code tags
siger mig intet. Står der en vejledning et sted?
Jeg lukker lidt ned nu, for de store tarme er ved at æde de små så køkkenet kalder.