Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 12:03 Der er 25 kommentarer

privat forbindelse

Hej
Prøver at installere et ipcamera, men for hele tiden meddelelse om, at det ikke er en privat forbindelse og vil derfor have et brugernavn og kodeord, som jeg ikke aner hvad er???
En der kan hjælpe :-)
mvh Preben
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. december 2016 - 12:18 #1
Kunne privat forbindelse betyde du skal bruge httpS og ikke http ?

Kan du evt. tage et skærmdump af fejlen og smide ind på imgur eller lign og smide et link herind ?
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 12:39 #2
HEj
det er lige meget om det er med s eller uden.
Øh kan ikke sætte et billede ind men ordlyden er:

Godkendelse påkrævet
http//192.168.0.17 kræver et brugernavn og en adgangskode.
Din forbindelse til dette website er ikke privat.

Brugernavn:
Adgangskode:
                                                                Log ind      Annuller
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. december 2016 - 12:53 #3
Og hvad sker der, hvis du forsøger:

https://192.168.0.17

Hvad kamera er det du arbejder med ?
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 12:56 #4
Det gør ingen forskel.
Det er et Cameye (CE 300K)
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 13:03 #5
Har du installeret den nødvendige software?
Her er link til software og manual
http://www.cameye.dk/download-manualer
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 13:05 #6
Som udgangspunkt er brugernavn "admin" og password blankt (ingenting).
Det bør du så nok ændre, hvis du vil have lidt privatliv.
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 13:07 #7
I browseren skulle det dukke op som et popup vindue. Har du blokkeret for popup?
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 13:13 #8
1.
PS - når jeg sætter et s efter http skriver pc´en: der kan ikke oprettes forbindelse til dette website.
192.168.0.17 nægtede at oprette forbindelse

2.
Har downloaded manualen og kender også koden admin, men det er når jeg kommer til næste led problemet kommer med brugernavn og kode.

3.
Der kommer et popupvindue efter, hvor jeg skriver admin og enter og hvor der kræves navn og kode
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 13:31 #9
Har kameraet været opsat tidligere af andre? I så fald kunne du overveje at resette til fabriksindstillinger.
Har du prøvet at indtaste et brugernavn og tilfældig kode?
Men ellers må jeg melde pas.
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 13:39 #10
Nej det er mit fra begyndelsen af og har virket upåklageligt indtil jeg skiftede kodeord  til min emailadresse. Ville så skifte den i indstillingerne for kameraet og herefter er det gået i "udu".
Har prøvet at resette - virker ikke
Har prøvet med alle de koder jeg kunne komme i tanke om men ak nej.
Det må være et sted i komputeren (netforbindelse) der spærre. Har prøvet på 3 forskellige og det er det samme på alle - surt
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. december 2016 - 13:41 #11
7. Reset kameraet
Kameraet resetknap holdes inde i 5 sekunder hvorefter strømmen til kameraet slukkes. Dette nulstiller administrator brugernavn
og password til: Brugernavn ADMIN og blank felt i password
Holdes reset knappen inde i 30 sekender nulstilles kameraet til fabriksindstillinger
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 14:22 #12
Har også prøvet det med samme resultat - surt show
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 14:42 #13
Kan du med kablet forbindelse og anvendelse af softwaren komme i kontakt med kameraet?
Avatar billede Preben Praktikant
11. december 2016 - 15:45 #14
Jeg kan nå at skrive admin og klikke på enter og programmet starter, men så heller ikke længere - så vil den ha´ navn og kode
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 16:58 #15
Kunne det tænkes, at nogen har hacket dit kamera og oprettet brugerkonti?
Men ellers er jeg helt enig med #11. Kameraet skal resettes.
Jeg formoder du har samme problem, hvis du anvender en anden PC eller en smartphone?
Avatar billede Preben Koefoed Praktikant
12. december 2016 - 00:00 #16
Jeg tror også nogle har hacket kameraet. Det hjælper dog ikke at resette det.
Problemet er det samme lige meget hvilken pc jeg bruger :-(
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. december 2016 - 06:45 #17
Har du også forsøgt den med holde reset knappen nede i 30 sekunder ?
Avatar billede Preben Praktikant
12. december 2016 - 08:23 #18
Ja og fik lov til at udfylde 3 emner, før den igen bad om bruger og kode. Skal der være strøm til når man resetter? Skal jeg skynde mig at skrive et kodeord i Ipcameramenuen, hvis jeg kan nå det?
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2016 - 08:42 #19
Ja, der skal være strøm på når man resetter.
Avatar billede Preben Praktikant
12. december 2016 - 17:05 #20
Man skal høre efter i timen - efter reset på mindst 30 sek virker det :-).
En lille detalje men ret så vigtig - i Mail Service Settings skriver den hele tiden at det er forkert brugernavn og kode i SMTP User og SMTP Password. Jeg har skrevet min emailadresse og koden hertil men det dur ikke. Kan I hjælpe med det?
Sender er ....@yahoo.dk
Receiver 1 er  ...@gmail.com
SMTP Server er    smtp.mail.yahoo.com
Smtp Port er      587
Transport Layer Security Protokol er    STARTTLS
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. december 2016 - 17:40 #21
Måske du kan bruge din internet udbyder smtp-server som sender ?
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2016 - 18:14 #22
Ifølge Yahoo setup skal du bruge SSL security. Evt. kan du også anvende port 465.
Men er enig med #21. Brug opsætning fra Google.
Avatar billede Preben Praktikant
13. december 2016 - 10:44 #23
Hej
Jeg er hjemme ved dag et igen - intet hjælper - kan ikke komme i kontakt med kameraet og mit Avast-pro antivirus er deaktiveret og kan ikke installeres igen - HJÆLP.
Avatar billede Preben Praktikant
13. december 2016 - 11:23 #24
kunne få lov at installere Avast free og når programmet scanner viser den at der er netværkstrusler. Ikke godt vel?
Avatar billede Preben Praktikant
13. december 2016 - 12:51 #25
Jeg får besked fra flere af jer - kan jeg se på min mobiltelefon, men når jeg kigger herinde (på pc´en) er der ingen - mærkeligt. Har I sendt en besked? Svar eventuelt på pkkp50@yahoo.dk.
Har haft kontakt med yousee, der sender et nyt modem, så mon ikke det så kan lade sig gøre :-)