Avatar billede Jolles Professor
18. december 2016 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billede gøre større

Et ganske lille billede 7,85 kb skal være min 150 for at kunne bruges på fb. Jeg ved godt, at jeg ikke kan forstørre uden at smadre pixlerne, men er der dog ikke et smart program derude, der kan? Har forgæves forsøgt diverse gratisløsninger på nettet.
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 17:48 #1
Skal det forstås rigtigt, at du vil have billedet til at fylde mere i filstørrelse ?

Hvis ja, så hæv opløsningen betragteligt, men det ødelægger billedet når det kommer fra så lille en størrelse af.
Du kan ikke finde billedet i meget høj opløsning og så nedskaler billedet til noget der fylder 150 kb ?
Avatar billede wjens Guru
18. december 2016 - 17:55 #2
Eller er det længde/bredde i pixels du gerne vil have større? - for så kan de fleste grafikprogrammer forstørre i % eller til bestemt antal pixels. Paint.NET for at nævne et eksempel.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2016 - 17:58 #3
En bruger (karise larry) anbefalede dette lille, gratis program.
http://photofiltre.da.softonic.com/
Ps. se godt efter flueben, så Softonic ikke lægger andet ind også.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2016 - 18:27 #4
Når man taler kvaliteten af et billede vs. dets størrelse i kb eller mb, så skal udgangspunktet altid være billedets størrelse i pixels. Jeg har på fornemmelsen, at de 150 kb, du taler om, må være 150 pixels.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2016 - 18:39 #5
Hvis du blot skal resize ? Gøres det fint i Windows. Eget Paint
https://billedeupload.dk/images/HX8Pl.png
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:07 #6
du kan ikke gøre andet end at forstørre = grimt. facebooks krav handler om billedet størrelse, ikke antal kb.  målet for at udnytte maximalt højde på lodrette billeder er fast, samme er målet på din personlige sides overskrift (baggrunden).

jeg synes du skal lave et nyt billede :)
Avatar billede bvirk Guru
19. december 2016 - 13:01 #7
Udover det, som andre skriver, en en simpel ting med eksisterende billedbehandlingsprogrammer på næste enhver windows, så har imagemagic, interessant nok, eksponeret sig i skyen.
http://transloadit.imagemagick.org/MagickStudio/scripts/MagickStudio.cgi

Resize er det simplest tænklige - den helt uindviede, skal, som også andre er inde på, finde ud af hvad billedet måler i pixels - syntaksen er Breddexhøjde i et ord - altså vil man f.eks.75x150 - dobbelt så bredt og højt skal man skive 150x300 efter at have valgt resize øverst i browseren - billedet gemmes med højreklik->save as image.
Avatar billede Jolles Professor
12. april 2017 - 08:42 #8
Tak for hjælpen allesammen, og tilgiv, at jeg svarer så uforskammet sent.