Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 12:21 Der er 16 kommentarer

HP Envy 4524 vil ikke acceptere org. HP sort blækpatron

Jeg har netop fået omskifter min printer pga ovennævnte problem og nu den nye siger det samme!
Det er 1. gang jeg skifter patron i printeren. Helt ny sort blækpatron med udløbsdato i 2017. Printeren vil heller ikke acceptere den patron der sad i (som skal skiftes og har virket). Har prøvet at nulstille printeren med samme resultat.
Det er en spritny printer.
Skal jeg virkelig prøve købe ny patron til?

Er der en løsning? Hjælp... jeg står og skal printe julebilleder?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 13:17 #1
Hvilken fejlmeddelelse får du fra printeren?

Har du husket at fjerne beskyttelsestapen?

Der må være problemer mellem kontaktfladen på printerpatronen, og de metalben der sidder i holderen til patronen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 13:18 #2
...Og i fald den ny patron skulle vise sig at være defekt, så husk at du har reklamationsret på den... - du skulle helst ikke ud i at skulle betale for en ny, hvis den gamle er defekt.
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 13:31 #3
"Fjern eller geninstaller den angivne blækpatron og sørg for den er installeret korrekt...."

Har fjernet tapen....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 14:08 #4
Og du kan ikke se noget, der forhindrer kontaktfladerne i holderen og på patronen i at røre hinanden?

Meddelelsen siger jo at patronen ikke er sat ordentlig på plads..
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 14:14 #5
Hvad skulle det være? Der er blevet ombyttes til spritny printer der siger samme! Det må være patronen tænker jeg... selvom den patron der blev taget ud - ikke vil accepteres heller....
Nu køber jeg ny patron og prøver - ellers tager jeg hele loftet tilbage til butikken og viser dem fejlen! Skidtet er købt i april '16.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 15:01 #6
Jeg vil gerne se, når du kommer ind med hele dit loft :-D (spøg til side - jeg fik bare et sjovt billede i mit hoved...)

Jeg ved ikke hvad det kan være - det er lettere at vurdere når man står ved maskinen... - men hvis ikke patronen klemmes rigtigt ned med låget, kan den sidde skævt, så den ikke får kontakt. Tapen kan flække når den tages af, og efterlade limrester eller dele af tapen. En lækket patron kan have klattet på kontaktfladerne... - der kan være masser af årsager til at der ikke er kontakt. Prøv evt. at rense fladerne med en vatpind og noget isopropylalkohol (eller brændevin i mangel af førstnævnte).
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 15:04 #7
Nu har vi prøvet en ny - 3. Patron..... stadig det samme....
Og jeg havde ikke lige set der stod loftet ? hader stavekontrol...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 16:01 #8
Så lyder det som en tur til butikken med "Loftet" :-) - jeg har i hvert fald ikke andre gode idéer.

Og dog en sidste tanke - flere af HP´s forskellige patroner passer i "forkerte" modeller - du er 110% sikker på det er en "302" patron du får, og sætter i? Hvis det er, må du i butikken...
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 22:03 #9
Det nr der sidder på patronens label - nederst venstre. Kan det have noget af betydning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 22:15 #10
Hvad er det for et nummer?
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 22:36 #11
6 cifret - ham fra HP solutions spurgte også efter det.....
Vi kontakter hp imorgen. Så må de sq hjælpe. Kan simpelthen ikke være rigtig den her situation....
Fik ombyttes printeren da de fra HP sagde det var en teknisk fejl i printeren. Og den nye så giver samme melding!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 22:49 #12
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 22:51 #13
..Rettelse - 302 er stadig populærnummeret, men ID´et på den sorte er Hp F6U68AE (for XL)
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 23:05 #14
Ja... patronen har det nr......?
Avatar billede Ditte Lykke Olsen Praktikant
21. december 2016 - 23:06 #15
(Det var em smiley jeg havde sat ind - ikke '?')
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2016 - 23:22 #16
Okay - rigtig patron... - rigtig printer... - så har jeg ingen idéer - den må du lade en forhandler forklare...